۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
ایران ترانسفو با دانشگاه زنجان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

ایران ترانسفو با دانشگاه زنجان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

زنجان- تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه زنجان با گروه صنعتی ایران ترانسفو امضا شد.

به گزارش بازار، همزمان با آئین افتتاح کارخانه سیم‌لاکی اشراق از شرکتهای تابعه گروه صنعتی ایران ترانسفو، تفاهم‌نامه فی مابین دانشگاه سراسری زنجان و گروه صنعتی ایران ترانسفو در راستای بورسیه دانشجویان دانشگاه در حوزه ترانسفورماتورسازی امضا شد. این اتفاق در حالی صورت گرفت که عملاً پیش از این ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت وجود نداشته و یا به عبارتی دیگر بسیار ضعیف بوده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه صنایع سیم لاکی اشراق، در خصوص امضای این تفاهم نامه از گروه صنعتی ایران ترانسفو به جهت توجه به ایجاد ارتباط با دانشگاه تقدیر و اعلام کرد: متأسفانه پیش از این همه صحبت‌ها در خصوص لزوم ارتباط دانشگاه و صنعت در حد حرف بوده و بسیار خوش‌بین هستیم که این تفاهم نامه به مرحله اجرایی برسد و این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم.

طبق این تفاهم نامه مقرر شد گروه صنعتی ایران ترانسفو از میان دانشجویان دانشگاه زنجان، تعداد محدودی را در دو رشته مهندسی برق و مهندسی مکانیک بورسیه تحصیلی کند.

در این راستا عضو هیئت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با ابراز خرسندی از همکاری خوب دانشگاه زنجان در این زمینه گفت: رتبه علمی دانشگاه زنجان در کشور بالاست و باید از این ظرفیت بالای علمی در راستای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه استفاده کرد.

بهزاد ظهیری با اشاره به اینکه امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه در خصوص بورسیه دانشجویان رشته‌های برق و مکانیک نخستین گام برای همکاری با دانشگاه است، افزود: امیدواریم این همکاری ادامه‌دار باشد و تحولی در حوزه ارتباط صنعت با دانشگاه در سطح استان رخ بدهد.

ظهیری همچنین از مذاکره با دانشگاه زنجان برای ایجاد رشته کارشناسی مهندسی ترانسفورماتور و پذیرش از طریق آزمون سراسری خبر داد.

از سوی دیگر جلال بازرگان رئیس دانشگاه زنجان با اعلام این خبر اظهار کرد: یک اقدام بسیار مبارکی بین دانشگاه با گروه صنعتی ایران ترانسفو صورت گرفته و امیدواریم بازخورد خوبی از این تفاهم‌نامه به دست آید.

وی گفت: در سال جاری این تفاهم نامه با تعداد نفرات محدود بصورت بورسیه انجام خواهد گرفت که در صورت استقبال در سال‌های آتی تعداد دانشجویان در برگیرنده افزایش خواهد بود.

عباس رسولی معاون آموزشی دانشگاه زنجان ضمن تشریح این تفاهمنامه گفت: کد رشته برای متقاضیان اضافه خواهد شد که کسانی که تمایل دارند از بورسیه گروه صنعتی ایران ترانسفو استفاده کنند این گزینه را انتخاب نمایند.

وی گفت: گزینه کد رشته در دو رشته مهندسی برق و مهندسی مکانیک اضافه خواهد شد تا متقاضیانی که تمایل داشته باشند گزینه بورسیه را انتخاب کنند؛ در همین راستا بعد از انتخاب گزینه بورسیه و تأیید موافقت، دانشجو در چهار سال تحصیل کارشناسی خود، تعدادی دروس اختیاری نسبت به سایر دانشجویان پاس خواهد کرد.

این دروس شامل مباحثی در حوزه ترانسفورماتورسازی و آموزش تعمیر ترانس و مواردی از این قبیل است. در نخستین گام مقرر شده است از هر رشته مهندسی برق و مهندسی مکانیک، ۱۰ نفر بورسیه تحصیلی شوند.

معاون آموزشی دانشگاه زنجان تشریح کرد: گروه صنعتی ایران ترانسفو هم علاوه بر حمایت مالی از این دانشجویان در طول مدت تحصیل، آن‌ها را پس از فارغ التحصیل شدن استخدام خواهد کرد. این اقدام یک توافق ارزشمندی بین دانشگاه و بزرگترین صنعت استان زنجان است که امیدواریم با موفقیت انجام شود چرا که برای امضای این تفاهم نامه جلسات فشرده زیادی با مدیران ایران ترانسفو برگزار کردیم.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha