۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
توقف سرمایه گذاری جی.پی مورگان در بیش از ۴۰ پروژه بانکی آمریکا
یک منبع آگاه خبر داد؛

توقف سرمایه گذاری جی.پی مورگان در بیش از ۴۰ پروژه بانکی آمریکا

یک منبع آگاه در هلدینگ بانکی بزرگ جی پی مورگان آمریکا از توقف سرمایه گذاری های خود در بیش از ۴۰ پروژه بانکی در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار؛ یک منبع آگاه در هلدینگ بانکی بزرگ جی پی مورگان آمریکا از توقف سرمایه گذاری های خود در بیش از ۴۰ پروژه بانکی در این کشور خبر داد.

با ادامه بحران در وضعیت مالی بانک های آمریکایی و تعدیل نیروی کار در بسیاری از این بانک ها، ظاهرا جی پی مورگان تصمیم به توقف سرمایه گذاری خود در پروژه های بانکی این کشور گرفته است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی جی پی مورگان، تخمین این هلدینگ بانکی از ضرر ناشی از سرمایه گذاری بر روی پروژه های بانکی رقم بالای ۱۵ درصد بوده است.

این در حالیست که دو هلدینگ بزرگ بانکی دیگر یعنی سیتی بانک و مورگان استنلی نیز رویه ای مشابه را در پیش گرفته و از بسیاری از پروژه های سرمایه گذاری بانکی خود پا پس کشیده اند.

هنوز بیانیه رسمی در این خصوص منتشر نشده، اما به نظر می رسد روند فعلی برای ماه های آتی نیز ادامه داشته باشد.

لازم به ذکر است، وضع قانون افزایش نرخ های سپرده گذاری در بانک های آمریکایی توسط فدرال رزرو منجر به عدم توانایی بانک ها در پرداخت سود به سرمایه گذاران خود شده است؛ موضوعی که منجر به فروپاشی زنجیره ای بسیاری از بانک های محلی در این کشور شده و همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha