۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
طرح جدید مجلس؛ کارت اعتباری خرید در کنار یارانه نقدی
میرتاج الدینی در گفتگو با «بازار» خبر داد

طرح جدید مجلس؛ کارت اعتباری خرید در کنار یارانه نقدی

میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، گفت: طرح پرداخت یارانه غیر نقدی به مردم در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا علاوه بر ارایه یارانه نقدی، کارت اعتباری خرید نیز به یارانه بگیران تعلق گیرد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با «بازار» از تلاش نمایندگان مجلس برای ارایه طرحی خبر داد که معیشت مردم بهبود یابد.

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها بعد از گام نخست تا کنون نافص اجرا شده است، گفت: سالهاست که قانون هدفمندی یارانه ها نافص اجرا می شود چرا که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی ریالی به یارانه ۴۵ هزار تومانی مردم اضافه نشده است.

میرتاج الدینی افزود: هر چند با سه برابرشدن قیمت بنزین، یارانه معیشتی به مردم تعلق گرفت اما رقم این نوع یارانه در قبال درآمدی که از محل حامل های انرژِی کسب می شود، قابل توجه نیست، در چنین شرایطی مجلس یازدهم به این نتیجه رسیده است تا برای یک کاسه شدن یارانه ها و اضافه شدن کارت اعتباری خرید در کنار یارنه های نقدی وارد عمل شود.

منابع صندوق یارانه ها الان ۳ برابر میزان یارانه ای است که به مردم داده می شود. بنابراین پیشنهاد شده است تا بخشی از این منابع بصورت کارت اعتباری خرید به یارانه بگیران تعلق گیرد

وی با بیان اینکه وقت آن رسیده، که تغییراتی در یارانه مردم ایجاد شود چرا که قشر ضعیف و کم درآمد جامعه در مضیقه معیشتی قرار دارند، گفت: منابع صندوق یارانه ها الان ۳ برابر میزان یارانه ای است که به مردم داده می شود. بنابراین پیشنهاد شده است تا بخشی از این منابع بصورت کارت اعتباری خرید به یارانه بگیران تعلق گیرد.  

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس یازدهم تصریح کرد: منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها طبق قانون تا ۶۰ درصد باید در قالب یارانه نقدی یا غیر نقدی برای کمک هزینه به مردم پرداخت شود. مجلس نیز اکنون به این نتیجه رسیده است تا  مطابق متن قانون هدفمندی یارانه تغییراتی را در این قانون به نفع مردم ایجاد کند و با ارایه کارت اعتباری خرید به یارانه بگیران به کمک کم در آمدی بشنابد.

کد خبر: ۲۲٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha