۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مقصدهای صادراتی ایران با بیشترین افزایش ارزش کدام‌اند؟
بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت، در دو ماهه امسال؛

مقصدهای صادراتی ایران با بیشترین افزایش ارزش کدام‌اند؟

پاکستان، اندونزی، روسیه، هند، مالزی، غنا شش بازاری هستند که صادرات ایران به آن طی دو ماهه اول سال ۱۴۰۲، بیشترین درصد افزایش را ثبت کرده است.

به گزارش بازار، بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت، صادرات کالاهای غیرنفتی به کشورهای پاکستان، اندونزی، روسیه، هند، مالزی و غنا در دو ماهه اول سال ۱۴۰۲، بیشترین رقم افزایش در میان مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این آمار، پاکستان با ۱۱۱ میلیون دلار، اندونزی با ۷۴ میلیون دلار، روسیه با ۶۲ میلیون دلار، هند با ۳۸ میلیون دلار، مالزی با ۳۳ میلیون دلار و غنا با ۲۶ میلیون دلار، به ترتیب، بیشترین میزان افزایش واردات کالاهای ایرانی (از نظر ارزش) را ثبت کرده اند.

صنایع معدنی فلزی، محصولات پلیمری، گازهای نفتی، شمش فولاد، آهن اسفنجی‌ قیر، صنایع تبدیلی و خشکبار، اقلام صادراتی به این کشورها در دو ماهه امسال است.

پیشتر، رئیس کل گمرک از صادرات ۷ میلیارد و ۵۱۳ میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی ایرانی در دو ماهه سال جاری خبر داده بود.

بر اساس آمار گمرک، از مجموع تجارت خارجی کشور در ۲ ماه امسال ۲۱ میلیون تن به ارزش ۷ میلیارد و ۵۱۳ میلیون دلار به صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی به استثنای نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و تجارت چمدانی و ۴ میلیون و ۷۳۲ هزارتن به ارزش ۷ میلیارد و ۹۴۱ میلیون دلار به واردات اختصاص داشت.

در این مدت، صادرات غیرنفتی کشور به لحاظ وزنی ۱۲.۲۶ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۳.۷۲ درصد کاهش داشته است. واردات نیز به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸.۷۰ درصد و ۴.۷۹ درصد کاهش یافته است.

چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و هند ۵ کشور اول مقصد کالاهای صادراتی بوده است که به ترتیب ۲ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار، ۸۳۵ میلیون دلار، ۷۴۹ میلیون دلار و ۳۳۱ میلیون دلار به این ۵ کشور صادر شد.

مقصدهای صادراتی ایران با بیشترین افزایش ارزش کدام‌اند؟

کد خبر: ۲۲۷٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha