۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
عقب نشینی قیمت دلار و طلا در بازار/ دلار صرافی‌ها به کانال ۱۶ هزار تومان افتاد
«بازار» گزارش می دهد؛

عقب نشینی قیمت دلار و طلا در بازار/ دلار صرافی‌ها به کانال ۱۶ هزار تومان افتاد

دلار صرافی بانک‌ها به کانال ۱۶ هزار تومان بازگشت تا با کاهش قیمت این کالا، زمینه کاهش قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی نیز در بازار آزاد فراهم شود.

بازاز؛ گروه بانک و بیمه: قیمت دلار صرافی بانک ها پس از وعده رئیس کل بانک مرکزی و سخنرانی اخیر وی نسبت به ساماندهی قیمت ارز در بازار روندی کاهشی به خود گرفت و در کانال ۱۶ هزار تومان جای گرفته است. البته افت قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت نفت و جان گرفتن تجارت خارجی نیز  در این باره بی تاثیر نبوده است.

قیمت دلار و سایر ارزهای صرافی بانک ها در اولین روز کاری هفته در حالی کاهش یافته اند که بهای دلار در بازار آزاد کاهش قابل توجه ای نداشته است.

امروز نه فقط قیمت ارز در بازار کاهشی بود بلکه قیمت طلا و سکه نیز سیر نزولی را در پیش گرفته است. البته کاهش قیمت طلا و سکه از کاهش قیمت طلای جهانی تبعیت می کند که طی هفته گذشته این فلز با افت قیمت مواجه بود و قیمت هر انس طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار رسید.

کاهش قیمت دلار در صرافی‌ها پس از اظهارات رئیس کل
اظهارت اخیر رئیس کل بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه «از نظر مسائل ارزی روند، روند خوبی است و معتقدم بهتر هم خواهد شد و تدابیری به کار گرفتیم که نرخ ارز را کنترل کنیم» تاثیر بسزایی بر کاهش نرخ ارز در بازار به جای گذاشته است.

اگر چه طی هفته های گذشته قیمت ارز سیر صعودی را می پیمایید اما ‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد تا حدی کاهشی شده است نرخ این کالا اکنون ۱۷ هزار و ۶۷۰ تومان است، قیمت یورو نیز در بازار به ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

صرافی بانک ها امروز تغییراتی را در نرخ ارزها ایجاد کردند. به طور مثال این صرافی ها قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش نسبت به روز کاری قبل ۱۶ هزار و ۹۸۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۶ هزار و ۹۵۰  تومان خریداری می‌کنند، همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۸ هزار و ۶۰۰  تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت دلاررا نسبت به قیمت‌های نخست روز کاری قبل کاهش داده و وارد کانال ۱۶ هزار تومان کرده است.

قیمت طلا و سکه هم افت کرد
خریداران طلا و سکه نیز امروز شاهد افت قیمت ها دربازار هستند چرا که قیمت جهانی این کالا سیر نزولی داشته است.

بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار ۷۱۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷میلیون و ۳۵۰ تومان

و قیمت سکه طرح قدیم نیز ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نیز ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین و دادو ستد می شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۷۱۷ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۹۵۱ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۷۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۶۸۵ دلار معامله می‌شود.

بنا به این گزارش، معلوم نیست که بازار طلا و ارز طی روزهای آینده به چه سرنوشتی مبتلا شوند، زیرا آنطوری که رئیس کل بانک مرکزی می گوید؛ قرار است بازار ارز ساماندهی شود. بنابراین وعده ساماندهی این بازار، باعث خواهد شد تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار ارز با حساسیت وارد عمل شود.  

همچنین بدنبال کاهش نرخ ارز و انس جهانی طلا، قیمت سکه و طلا نیز همچنان سرنوشت نامعلومی دارد. قیمت ها اکنون در چنین بازاری کاهشی است و با کاهش قیمت ارز بی شک قیمت سکه و طلا نیز نزولی خواهد شد.

کد خبر: ۲۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha