۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
ساخت پست انتقال برق شهید چمران آزادشهر در مدت ۵ ماه
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان خبر داد؛

ساخت پست انتقال برق شهید چمران آزادشهر در مدت ۵ ماه

ساری- موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از احداث پست انتقال برق شهید مصطفی چمران آزادشهر خبر داد و گفت: این پروژه در مدت پنج ماه تکمیل شد.

کوروش موسوی تاکامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رکوردشکنی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در احداث پست انتقال نیروی برق شهید مصطفی چمران آزادشهر افزود: در حالیکه زمان احداث چنین پروژه‌هایی در کشور به طور متوسط حداقل سه سال زمان نیاز دارد، در یک اقدام جهادی از سوی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، بخش ۴۰۰/۶۳ کیلوولت ایستگاه انتقال نیروی برق آزادشهر تنها ظرف مدت ۵ ماه احداث و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در این خصوص گفت: پست استراتژیک و کلیدی ۵۰۰ به ۴۰۰ به ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت آزادشهر که در روز ۳۱ خردادماه کار آن به پایان رسید، به نام شهید پروفسور دکتر مصطفی چمران مزین شد.

وی افزود: این ایستگاه در فاز اول، ۲۰۰ مگاولت آمپر از بار منطقه را تامین می‌کند و یک پست کلیدی است که از سال ۱۳۸۸ کار مطالعات این پروژه شروع و در مهرماه سال ۱۴۰۱ به مناقصه رفت و تامین کننده و پیمانکار، این پست را از ۲۶ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ شروع و در ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ به اتمام رساندند. وی افزود بخس ۵۰۰ کیلوولت آن پس از مطالعه و طراحی نهایی و تایید شرکت توانیر به بالکان ترکمنستان متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان خاطرنشان کرد: این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام رسید و این رکوردی است که برای صنعت برق ایران، ثبت شده و ماندگار خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: چه بسا این پروژه رکورد سریع‌ترین زمان ممکن احداث پست انتقال نیروی برق در بین تمام شرکت‌های سرویس‌دهنده غرب آسیا است.

موسوی تاکامی تاکید کرد: این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بسیار بالا، تجهیزات را به‌صورت استاندارد تامین و به صورت استاندارد و در قالب دستورالعمل‌های شرکت معظم توانیر نصب، تست و راه‌اندازی شده است.

وی اعلام کرد: این پروژه، تامین بار منطقه را در آزادشهر، رامیان، بخشی از مینودشت و گنبد و مناطق اطراف برعهده خواهد داشت که ظرفیت آن در کوتاه مدت، با دو دستگاه ترانسفورماتور ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت ۲۰۰ مگا ولت آمپر به ۴۰۰ مگاولت آمپر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، افزود: همچنین ما حداقل دو دستگاه ترانسفورماتور ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت ۳۱۵ مگاولت آمپر که ظرفیت مجموع آن‌ها به ۶۳۰ مگاولت آمپر خواهد بود را نصب خواهیم کرد.

این مقام مسئول گفت: این پست به پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت مینودشت از طریق خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره دو باندل و همچنین پست ۲۳۰/۶۳ کیبوولت فجرگنبد در سطح ۲۳۰ کیلوولت و همچنین به پست ۴۰۰/۲۳۰/۶۳ کیلوولت علی‌آباد که احتمالا در آینده از طریق خط ۲۳۰ کیلوولت، متصل خواهد شد و رینگ منطقه را کامل خواهد کرد.

موسوی تاکامی عنوان کرد: ان‌شاءالله بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی که در این منطقه نصب خواهد شد و این مهم به شرکت معظم توانیر و شرکت نیرو منعکس شده که منطقه نیاز به احداث سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاوات دارد و به یاری خدا در منطقه ای فیمابین مینودشت و آزادشهر نصب خواهد شد، آن نیروگاه هم به این پست متصل و این پست را در منطقه بسیار کلیدی و استراتژیک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: چه بسا احتمال دارد که در آینده اگر بخواهیم خط ۵۰۰ کیلوولت از ترکمنستان داشته باشیم به این پست متصل شود، چرا که خط ارتباطی موجود به این پست نزدیک است و حدود ۵ کیلومتر بیشتر فاصله ندارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اشاره کرد: پست شهید چمران یک پست کلیدی در آینده خواهد بود که به پست‌های ۲۳۰ کیلوولت مینودشت، فجرگنبد و همچنین پست ۴۰۰ علی‌آباد و به پست بالکان ترکمنستان متصل خواهد شد.

رفع ضعف ولتاژ شرق گلستان

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین خط تبادلی فی مابین جاجرم خراسان به علی آباد نیز به این پست متصل شده است و لذا این پست انتقال نیروی برق ۵۰۰/۴۰۰/۲۳۰/۶۳ آتی حساس، نقطه اتصال شاهراه‌های منطقه و ایران به ترکمنستان خواهد بود.

موسوی تاکامی اذعان کرد: با راه‌اندازی این پست، مردم منطقه شرق استان گلستان که ماقبل سال ۱۴۰۱ باافت ولتاژ مواجه بودند دیگر شاهد این اتفاقات نخواهند بود و بار مورد نیاز آنها تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این پست انتقال نیروی برق،؛ امکان احداث شهرک‌های صنعتی در منطقه فراهم شده است تا تولید در این منطقه رونق بگیرد و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد اشتغال محقق شود لذا ما زیرساخت زیرساخت‌ها را برای حرکت رو به جلوی صنایع و تولیدکنندگان ایجاد کردیم.

کد خبر: ۲۲۷٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha