۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
تامین قیر دستگاه‌های اجرایی با تهاتر ممکن می‌شود
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

تامین قیر دستگاه‌های اجرایی با تهاتر ممکن می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تامین قیر دستگاه‌های اجرایی باید از محل منابع داخلی وزارت نفت انجام شود، اما بدون تهاتر قابل اجرا نیست.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره بند «ک» تبصره یک قانون بودجه امسال مشهور به قانون قیر تهاتری و قیر رایگان گفت: سال گذشته موضوع قیر رایگان به وسیله مجلس پیشنهاد و در قانون بودجه اضافه شد تا وزارت نفت از محل منابع داخلی، اعتباری را برای تامین قیر مورد نیاز کشور در نظر بگیرد، اما امسال در لایحه اولیه دولت هم وجود داشت.

وی افزود: نکته مد نظر ما این بود که مسئله تهاتر هم به آن اضافه شود که مجمع تشخیص مصلحت نظام، بحث تهاتر را منتفی کرد و فقط بحث تامین اعتبار مطرح است که به طور طبیعی، وزارت نفت موافق این مسئله نیست؛ زیرا از محل منابع داخلی وزارت نفت باید هزینه شود و سودی برای این وزارتخانه ندارد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس ادامه داد: برآیند نظر نمایندگان مجلس این است که اگر این کار انجام نشود، دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان راهداری، نوسازی مدارس یا بسیج سازندگی، آن قدر منابع در اختیار ندارند که بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، اما بدون بحث تهاتر، خیلی قابل اجرا به نظر نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: بحث تهاتر در صحن علنی مجلس رأی آورد و به تایید شورای نگهبان هم رسید، اما در شورای هماهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام، حذف شد.

کد خبر: ۲۲۷٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha