۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
نخستین کارخانه فرآوری مس در مشگین شهر راه اندازی می‌شود
معاون صنایع معدنی اردبیل:

نخستین کارخانه فرآوری مس در مشگین شهر راه اندازی می‌شود

اردبیل- شجاع، معاون صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: تا آخر آذرماه امسال نخستین واحد فرآوری مس در شهرستان مشگین شهر راه اندازی می‌شود.

فریبرز شجاع در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از چند سال پیش عملیات اکتشاف و استخراج مواد معدنی مس در مشگین شهر شروع شده بود که با درایت دولت سیزدهم احداث مجتمع فرآوری مس در این شهرستان آغاز شد.

وی روند احداث کارخانه فرآوری و کنسانتره مس و فرآورده های معدنی را در مشگین شهر مناسب ارزیابی کرد و گفت: در دو سال سپری شده پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۰ درصد است و با تلاش و همتی که سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام می دهد، تا آخر آذرماه فاز نخست این طرح صنعتی و معدنی آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظرفیت مس مشگین شهر را بیش از ۱۵۰ میلیون تن اعلام کرد و افزود: برای فرآوری این میزان ذخیره معدن مس کارخانه فرآوری در فاز اول به ظرفیت یک میلیون تن و در فاز بعدی نیز تا ۱۲ میلیون تن فرآوری را خواهد داشت.

شجاع تصریح کرد: اشتغال ایجاد شده در این بخش متنوع و گسترده است و در کنار اشتغال منطقه ای و کشوری، با حضور متخصصان خارجی شاهد انتقال تکنولوژی ها و تجربیات برخی کشورها در حوزه معدنی مشگین شهر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پنج سال آینده مجتمع مس مشگین شهر به یک مجتمع مشهور و نامی کشور همچون مجتمع های مس آذربایجان شرقی و کرمان ارتقا یافته و مردم منطقه نیز از عایدات اقتصادی آن بهره مند شوند.

معاون صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظرفیت ذخایر معدنی مشگین شهر را یک ظرفیت بی نظیر و با تنوع خاص اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با بهره برداری و فرآوری محصولات معدنی و جلوگیری از خام فروشی بتوانیم بستر توسعه شهرستان مشگین شهر را در کنار صادرات این محصولات فراهم کنیم.

کد خبر: ۲۲۷٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha