۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
واگن های حمل بار کشور مستهلک است
نماینده اتاق بازرگانی گرگان در قزاقستان:

واگن های حمل بار کشور مستهلک است

گرگان- تنی، نماینده اتاق بازرگانی گرگان در قزاقستان بابیان اینکه حمل با واگن از مزیت خوبی برخوردار است، گفت: متاسفانه از این مزیت به واسطه واگن های مستهلک نمی توان بهره برد .

پرویز تنی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: هرچند که حمل و نقل با واگن از مزیت خوبی برخوردار است اما واگن های کشور کم و مستهلک هستند .

نماینده اتاق بازرگانی گرگان در قزاقستان با بیان اینکه واگن های داخل کشور متعلق به هفت دهه پیش است، افزود: اگر بخش خصوصی در این حوزه وارد شده واگن به حمل و نقل این بخش اضافه کند به نفع کشور است.

او با بیان اینکه در بخش شمال به جنوب کشورهای آسیایه میانه وابسته به لجستیک ما هستند، افزود: حمل و نقل محصولات نفتی و غلات که از جنوب به سمت شمال می آید، وابسته به این کانال هاست.

وی به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای خرید واگن حمل و نقل تاکید کرد و گفت: با ورود واگن های جدید ضمن کاهش هزینه های حمل، امکان انتقال کالا با تناژ بالا هم میسر خواهد شد.

تنی حمل با کشتی را نیازمند صرف دو هفته زمان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر برای ارسال بسیاری از مواد غذایی به آسیای میانه باید کانتینر یخچالدار داشته باشیم که متاسفانه تعداد آن بسیار کم است.

وی با بیان این نکته که در بحث جاده ای مسافت کمی با استان اکتائو کشور قزاقستان داریم، افزود: این به نفع ماست مشروط بر آنکه مسائل سیاسی با کشور همسایه شمالی را حل کنیم تا این حق خاک تعدیل شود زیرا در حال حاضر هزینه حمل با ترانزیت زیاد است.

نماینده اتاق بازرگانی گرگان در قزاقستان در خاتمه یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل در جاده اتفاق می افتد اگر بتوانیم مشکلاتمان را با همسایه شمالی حل کنیم بسیاری از این چالش ها مرتفع خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۷٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha