۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
ساخت بیش از ۹۵ درصد تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری در داخل کشور

ساخت بیش از ۹۵ درصد تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری در داخل کشور

رئیس گروه آموزش، نظارت و بهره‌برداری سامانه‌های موسسه آبیاری نوین کشور گفت: بیش از ۹۵درصد تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری در کشور ساخته می‌شود.

به گزارش بازار، محسن عبدی در گفتگو با رادیو تبیین اظهار کرد: تا پایان سال جاری نزدیک به ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد. ساخت بیش از ۹۵ درصد تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری در داخل کشور

رئیس گروه آموزش، نظارت و بهره‌برداری سامانه‌های موسسه نوین آبیاری افزود: در بحث آموزش سامانه‌های نوین آبیاری، شبکه فراگیری در کل کشور، هم بصورت مجازی هم حضوری برای کشاورزان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها به همت دفتر آموزش بهره‌برداران وزارت جهاد کشاورزی و به صورت مستمر اجرا شده و به عنوان یکی از پارامترهای مورد نیاز این بخش است.

عبدی با بیان اینکه استقبال کشاورزان از این آموزش‌ها بسیار چشمگیر است، اضافه کرد: این‌ها عواملی است که با آموزش بدون هزینه، تاثیر زیادی در ارتقای راندمان آبیاری دارد.

رئیس گروه آموزش و نظارت و بهره‌برداری سامانه‌های موسسه آبیاری تصریح کرد: اراضی بزرگ ما تقریبا تحت آبیاری نوین هستند هر چه جلوتر می‌رویم این کار کندتر می‌شود، چون اراضی خردتر می‌شود و خرد مالک‌ها هستند بنابراین سرعت کمتر می‌شود.

وی تشریح کرد: بیش از ۹۵درصد تجهیزات ما داخل کشور تولید می‌شود و حتی در برخی تجهیزات بحث صادرات را نیز داریم. ساخت همه این تجهیزات در این چند سال اخیر در داخل کشور اتفاق افتاده است. در سال‌های گذشته ۳۰ درصد این تجهیزات وارداتی بود، الان همه تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود.

عبدی ابراز کرد: این تجهیزات به همت ۲۰۰۰ شرکت پیمانکاری و ۶۰۰ شرکت طراحی در کشور ساخته می‌شود، البته سرعت به شرطی در اجرا بالا می‌رود که ما حمایت مالی دولت را بیشتر داشته باشیم، هر چه منابع اعتباری ما بالاتر برود سرعت ما هم بالا می‌رود. اگر سالی ۲۰۰هزار هکتار اراضی تحت سامانه نوین آبیاری قرار بگیرند، در برنامه ۵ ساله به عدد ۳و ۶ نیم هکتار می‌رسیم.

کد خبر: ۲۲۷٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha