۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
امسال ۵۰۰ میلیون دلار کالا از مازندران صادر می شود
مدیرکل صمت مازندران در گفتگو با بازار:

امسال ۵۰۰ میلیون دلار کالا از مازندران صادر می شود

ساری- کهنسال، مدیرکل صمت مازندران با اشاره به این میزان صادرات استان در سال جاری دو برابر می شود، گفت: صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری در استان هدفگذاری شده است.

حسینعلی کهنسال در گفتگو با خبرنگار بازار میزان صادرات محصولات مختلف را طی سال قبل ۲۸۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت:از این میزان ۱۱۴ میلیون دلار کالا از جمله لبنیات به عراق صادر شده است.

وی با اظهار این که نیمی ازکالاها به عراق صادر شد، افزود: باید نسبت به تنوع بخشی بازارهای صادراتی اقدام و برنامه ریزی کرد.

کهنسال به برنامه صادراتی برای سال جاری اشاره کرد و گفت: برنامه وهدف ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات ترسیم شده و این هدف قابل تحقق است.

وی با عنوان این که باید برای تقویت زیرساخت ها و حمل و نقل اقدام کرد، فرآورده‌های لبنی، کنسانتره، خوراک آبزیان، محصولات معدنیف سیمان محصولات کشاورزی، شیلات از جمله کالاهای صادراتی استان به شمار می رود، گفت: طبق برنامه میزان صادرات در سال جاری ۸۳ درصد افزایش می یابد.

مدیرکل صمت مازندران عنوان کرد: شناسایی ظرفیت‌های خالی صادراتی از جمله برنامه ها به شمار می رود و طبق برنامه میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری به ۲۰ درصد افزایش می یابد.

مدیرکل صمت مازندران تقویت پایانه های استان را از جمله برنامه کرد و گفت: یک سرمایه گذار نیز برای ایجاد بندر خشک و توسعه حمل و نقل دریایی و تجاری در استان شناسایی شده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha