۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
بندر شهید رجایی مسیر مطمئن برای تبادلات تجاری و نشان دادن سهم ایران در بازار جهانی
مدیرکل اقتصادی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه ایران:

بندر شهید رجایی مسیر مطمئن برای تبادلات تجاری و نشان دادن سهم ایران در بازار جهانی

بندرعباس - مدیرکل اقتصادی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه بندر شهید رجایی، این بندر را باید بهترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین مسیر مطمئن برای این نوع تبادلات تجاری دانست.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر هرمزگان،علی چگینی که به همراه سفرای ایران در کشورهای بلغارستان، ازبکستان، کنیا و آذربایجان به استان هرمزگان سفر کرده بود، در بازدید از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی اظهار داشت: در دیدار اخیر رییس جمهور ازبکستان با مقام معظم رهبری بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه‌گذاری با کشورهای آسیای مرکزی تاکید شد.

وی ادامه داد: یکی از هدف‌گذاری‌ها در حضور سفرای به استان هرمزگان و بازدید از بندر شهید رجایی را آشنایی میدانی این سفیران با ظرفیت‌های و امکانات ترانزیتی در بندر شهید رجایی عنوان کرد.

مدیرکل اقتصادی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه ایران افزود: از کالای معدنی گرفته تا مشتقات نفتی که از این کشورها باید به بازار جهانی برسد، و همین‌طور مایحتاج این کشورها که قرار است از طریق ایران به این کشورها ترانزیت شود که بندر شهید رجایی بهترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین مسیر مطمئن برای نشان دادن سهم ایران در بازار جهانی است.

چگینی همچنین به علاقه‌مندی ازبکستان به تبادلات تجاری با ایران اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رییس جمهور این کشور به همراه یک هیات تجاری این مساله مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: در مسیر ترکیه و اروپا نیز چون به خط ریلی وصل هستیم هر تسهیلاتی در بندرعباس فراهم شود آثار آن در سایر نقاط ایران و جهان نیز قابل مشاهده است.

مدیرکل اقتصادی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه ایران گفت: یکی از سیاست‌های بسیار جدی که شخص رییس جمهور و دولت سیزدهم به دنبال آن است، فعال کردن همه زمینه‌های کریدوری و ترانزیتی ایران در تمامی محورهای مواصلاتی با ایران است.

چگینی افزود: در مقایسه با رقبا عقب هستیم اما با وجود تنگناها در دولت سیزدهم، همه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و وزارت امور خارجه نسبت به این موضوع اهتمام جدی دارند.

گفتنی است؛ بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و دیدار با استاندار و مسوولان اقتصادی به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و توسعه مبادلات اقتصادی بخش دیگری از برنامه‌های یک روزه سفرای ایران در کشورهای بلغارستان، ازبکستان، کنیا و آذربایجان به استان هرمزگان بود.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha