۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
تعرفه صادرات ۸۰۰ قلم کالا به بازارهای اوراسیا و روسیه نصف شده است
سرپرست صندوق ضمانت صادرات ایران:

تعرفه صادرات ۸۰۰ قلم کالا به بازارهای اوراسیا و روسیه نصف شده است

ساری- برهانی، سرپرست صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: طبق توافق های صورت گرفته در قالب اتحادیه اوراسیا، تعرفه صادرات وواردات ۸۰۰ قلم کالا به بازارهای اوراسیا و روسیه تقلیل یافته و نصف شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید امیر برهانی عصر چهارشنبه در کارگروه صادرات مازندران با بیان این که مازندران از نظر تفاهم نامه با صندوق ضمانت صادرات ایران در کشور پیشرو است، گفت: ظرفیت صندوق ضمانت صادرات برای تجار و بازرگانان به خوبی تشریح نشده است.

وی با اشاره به مکانیزم های اعتبار سنجی صندوق ضمانت برلی صادرات و اعتبارسنجی مشتریان خارجی گفت: از طریق اعتبار سنجی ها باید هزینه ها را کاهش دهیم.

برهانی از تجار و بازرگانان خواست قبل از انجام صادرات از خدمات اعتبارسنجی صندوق ضمانت ایران برای تجارت استفاده کنند و گفت: صندوق ضمانت صادرات تجارت خارجی در بخش های بیمه نامه خارجی نیز فعالیت‌های خوبی دارد و موجب تضمین صادرات و تجارت خارجی و جلوگیری از خسارت می شود.

سرپرست صندوق ضمانت ایران با بیان اینکه برخی از پروژه های استان مازندران فراملی است، تصریح کرد: اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم در حوزه تجارت خارجی رخ داده است و پس از دو سال تلاش و رایزنی ورود به بازارهای اوراسیا و اتحادیه اوراسیا در حال رسیدن به توافق تعرفه ترجیهی در این بازار هستیم.

برهانی با اشاره به این که طبق توافق در قالب اتحادیه اوراسیا تعرفه ۸۰۰ قلم کالا برای ما تقلیل یافته و یا نصف شده است از آن به عنوان یک فرصت برای توسعه تجارت ایران یاد کرد.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی و دیپلماتیک اقتصادی گام خوبی در پیش گرفته شده است، گفت: این دیپلماسی درهمه عرصه نمایان است و با کشورهای روسیه اندونزی، بلاروس و صربستان موفق به عقد قرارداد شدیم.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha