۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
توسعه تجارت در شلمچه از اولویت‌های اتاق بازرگانی خرمشهر است
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با بازار:

توسعه تجارت در شلمچه از اولویت‌های اتاق بازرگانی خرمشهر است

خرمشهر- موسوی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: برنامه‌های این اتاق در راستای تقویت و رشد زمینه‌های تجاری صادرات و واردات از مرز بین‌المللی شلمچه تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

سیدمصطفی موسوی گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی با برخی از صادرکنندگان مرز بین‌المللی شلمچه، اظهار کرد: رونق تجاری شلمچه و بازگشت پویایی و فعالیت مضتعف به این گذرگاه از اولویت‌های برنامه چهار ساله اتاق خرمشهر در دوره دهم است.

وی افزود: با توجه به فعالسازی امتیاز کارنه تیر در کشور عراق، امکان صدور کالاهای ترانزیتی کشورمان از طریق خاک عراق به کشورهای کویت، عربستان و سوریه از طریق مرز بین‌المللی شلمچه در دستور کار اتاق خرمشهر قرار دارد تا با بهره برداری از این مزیت، ضمن کاهش هزینه‌های ترانزیتی کالاهای صادراتی، توان رقابت در بازهای کشورهای منطقه و همچنین آسان‌سازی تعاملات تجاری با همتایان در کشورهای هدف را فراهم آوریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر همچنین به ضرورت فعالسازی امکان واردات کالا از عراق در شلمچه اشاره کرد و گفت: کد واردات مرز شلمچه با پیگیری‌های اتاق در سال‌های قبل فعال شده بود که این امر با توجه به عدم امکان واردات به دلایل مختلف از جانب عراقی، مجدد غیر فعال شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: ضروری است مجددا این امتیاز فعالسازی شود. از سوی دیگر نیز با پیگیری اتاق موانع پیش روی صادرات کالاها از عراق به بنادر جنوبی و مرز شلمچه در حال رفع شدن است که با جلسه‌ای که در روزهای آینده در عراق با این موضوع برگزار خواهد شد، می‌توان امیدوار بود که صادرات از عراق به شلمچه تا پایان سال به طور قابل توجهی فعال شده باشد.

وی عنوان کرد: ساماندهی مسائل مربوط به ورود کالاهای همراه مسافر به منطقه و راه‌اندازی بازارچه مرزی در شلمچه به منظور بهره از امتیازات و تسهیلات ویژه آن، در برنامه‌های آتی قرار خواهد گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر توضیح داد: بهره‌برداری از امتیازات ورود کالاهای کمیسیون ماده یک، سازماندهی مدیریت صادرات از طریق تشکل‌ها و سازمان‌های ممکن، احداث ساختمان اتاق در شلمچه و تاسیس پنجره واحد تجاری در آن از دیگر برنامه‌های اتاق در دوره دهم خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha