۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
معادن بزرگ ایران هوشمند سازی شوند
دبیر انجمن مس ایران در کنفرانس تامین مالی؛

معادن بزرگ ایران هوشمند سازی شوند

هوشمندسازی معادن ایران باید با هدف کاهش هزینه و افزایش راندمان صورت می‌گیرد به خصوص این که معادن بزرگ ایران محدود است و نیاز نیست در تمامی بخش ها هوشمندسازی انجام شود.

به گزارش بازار،صالح‌آبادی در نشست هوشمندسازی معادن در ایران گفت: بحث انقلاب صنعتی چهارم و ورد به بخش هوشمندسازی معادن یک بحث جدیدی است که از سال ۲۰۱۱ مطرح شده است.

دبیر انجمن مس ایران افزود: پرسش مهمی مطرح می‌شود که آیا بهتر است ما در مسیر هوشمندسازی معادن حرکت کنیم یا معادن موجود در کشور را به ابزارهای هوشمندسازی تجهیز کنیم؟ بستر فرآیند هوشمندسازی بر مبنای اینترنت اشیا، فراگیر و هوش مصنوعی است.

در حال حاضر ما در ابزار هوشمندسازی فاصله بسیار معناداری با دنیا داریم. در بحث هوشمندسازی باید اهدافی تعریف کنیم و متناسب با آن نیز الزاماتی وجود داشته باشد

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما در ابزار هوشمندسازی فاصله بسیار معناداری با دنیا داریم. در بحث هوشمندسازی باید اهدافی تعریف کنیم و متناسب با آن نیز الزاماتی وجود داشته باشد. معمولا کشورهای دنیا با توجه به نیاز و محدودیت‌های تکنولوژیک خود سیاست‌گذاری می‌کنند. در کشور ما نیز باید در ابتدا نیازسنجی شود و محدودیت‌های تکنولوژی شناسایی شود.

صالح آبادی عنوان کرد:متاسفانه به دلیل تحریم‌ها ما قادر به خرید بخش سخت‌افزاری نیستیم.
به گفته وی؛ هوشمندسازی با هدف کاهش هزینه و افزایش راندمان صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه تعداد معادن بزرگ ما محدود است این پرسش است که چه برنامه‌ای برای هوشمندسازی معادن کوچک داریم. نکته حائز اهمیت این است که در معادن مشخص شود که کدام بخش معدن نیازمند هوشمندسازی است چرا که نیازی به هوشمندسازی تمامی بخش‌ها وجود ندارد.

دبیر انجمن مس ایران تاکید کرد: از بخش‌های دولتی و قانونگذار درخواست داریم که در ساختار قوانین کشور در حوزه هوشمندسازی ورود جدی‌تر داشته باشد. ما نیازمند زیرساخت تکنولوژیکی نسل ۴ هستیم اگر بخواهیم در آینده در حوزه هوشمندسازی معادن حرفی برای گفتن داشته باشیم.


کد خبر: ۲۲۷٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha