۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
جلوگیری از حاشیه نشینی با کمک ستاد اجرایی در استان سمنان رقم می‌خورد 
استاندار سمنان در گفتگو با بازار: 

جلوگیری از حاشیه نشینی با کمک ستاد اجرایی در استان سمنان رقم می‌خورد 

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه طرح ۲۰۲۰ در زمینه محرومیت زدایی طرح ویژه است، گفت: جلوگیری از حاشیه‌نشینی با کمک ارگان‌هایی مانند ستاد اجرایی در استان رقم خواهد خورد.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره اجرای طرح ۲۰۲۰ ویژه محرومیت زدایی از دو هزار و ۲۰ محله سراسر کشور، ابراز کرد: در استان سمنان نیز با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ۱۲ محله در هشت شهرستان شناسایی و اقدامات محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که همراهی ارگان هایی مانند ستاد اجرایی می تواند به ما در کاهش حاشیه نشینی کمک کند، افزود: نیاز های محلات شناسایی، احصاء و اولویت بندی شده است.

استاندار سمنان بیان کرد: نیازها و مشکلات محلات در این طرح با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه دستگاه های اجرایی برطرف خواهد شد تا شاهد توانمند سازی محلات کم برخوردار باشیم.

هاشمی با اشاره به ضرورت توانمند سازی روستاها و محلات کم برخوردار بیان کرد: اشتغال در روستاها یک عامل مهم کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی است.

وی افزود: اگر بخواهیم به معنای واقعی در سطح شهرهای استان از حاشیه نشینی جلوگیری کنیم، باید به صورت ویژه به روستاها توجه شود.

استاندار سمنان همچنین در ادامه گفت: امکانات استان برای جلوگیری و از بین بردن حاشیه نشینی در شهرها بسیج شده تا بتوانیم در زمینه توانمند سازی روستاها و افزایش ماندگاری روستائیان اقدام کنیم.

هاشمی از ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با اعطای تسهیلات و تسهیل گری های دولتی و ... در روستاهای استان سمنان خبر داد و گفت: ایجاد ثروت و ارتقاء شاخصه های اقتصادی در روستاهای استان دنبال می شود.

به گزارش بازار، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان سمنان در قالب طرح توانمند سازی محلات در سمنان یک نمایشگاه توانمندی‌های محلات کم برخوردار را نیز راه اندازی کرده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha