۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
افزایش شاخص دلار به کانال ۱۰۳ | احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه آینده میلادی
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش شاخص دلار به کانال ۱۰۳ | احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه آینده میلادی

شاخص دلار پس از گذشته چند روز قرارگیری در وضعیت نسبتا نزولی، صبح روز چهارشنبه به کانال ۱۰۳ بازگشت.

به گزارش بازار؛ شاخص دلار پس از گذشته چند روز قرارگیری در وضعیت نسبتا نزولی، صبح روز چهارشنبه به کانال ۱۰۳ بازگشت.

شاخص دلار که طی روز گذشته روی ۱۰۲.۶۰ قرار داشت، روز چهارشنبه نهایتا از وضعیت ضعف در آمده پس از چند روز، از کانال ۱۰۲ جدا شده و افزایش یافته است.

مهمترین عوامل تاثیرگذار بر شاخص دلار طی روزهای جاری و آتی، آخرین وضعیت اقتصادی چین و جلسه استماع جروم پاول رئیس فدرال رزرو در برابر کمیته مالی مجلس نمایندگان است که قرار است این هفته برگزار شود. پاول طی این جلسه، آخرین وضعیت تورم و شاخص های مهم اقتصادی همچون بیکاری، قیمت مصرف کننده، هزینه و تولید و .... را طی گزارشی جامع به نمایندگان کنگره آمریکا ارائه خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، با توجه به تصمیم هفته گذشته پاول در خصوص افزایش دو مرحله ای نرخ بهره بانکی برای ماه های باقی مانده از سال جاری، به نظر می رسد وی در جلسه استماع خود همچنان از این سیاست بانک مرکزی آمریکا دفاع کرده که می تواند به سود شاخص دلار و البته ضرر بازارهای مالی تمام شود.

اما با توجه به کاهش میزان بیکاری و توقف نسبی روند افزایشی تورم در آمریکا، به نطر می رسد جروم پاول بتواند نمایندگان کنگره را برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه آینده میلادی متقاعد نماید که در این صورت می توان انتظار افزایش شاخص دلار به نسبت سطح فعلی را داشت.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha