۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
 اختصاص ۳هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به زنجان
معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد:

اختصاص ۳هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به زنجان

زنجان- معاون اجرایی رئیس جمهور از اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای جبران منابع در راستای تکمیل طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن منصوری شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور در زنجان، از اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای جبران منابع در راستای تکمیل طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: در این راستا یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی یک برنامه یک ساله به پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین اختصاص می‌یابد تا این پروژه تا سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: مسئله تخصیص حق آبه از قزل اوزن از مطالبات برحق مردم استان زنجان است و مقرر شده است در این حوزه دولت به صورت ویژه کمک کند و وزارت نیرو نیز ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دو سال آینده به پروژه‌های استان کمک خواهد کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: شاخص رشد اقتصادی طی سال‌های گذشته صفر بوده است و متوسط رشد اقتصادی کشور به رقم چهار درصد رسیده است و در حال حاضر شاخص‌های موجود در این زمینه روند رو به رشد را طی می‌کند.

منصوری تاکید کرد: در حوزه اقتصاد کاستی‌هایی در کشور وجود دارد، در عین حال تاکید کرد: بشارتها در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی زیاد است و خبرهای خوبی در این زمینه هست که آینده روشن را نوید می‌دهد.

وی گفت: در خیلی از شاخص‌های کلان اقتصادی وضع از قبل بهتر شده است و فرایند حل مسائل رو به بهبودی است و دولت خود را مکلف به کار می‌داند و رئیس‌جمهور پیگیر مسائل مردم است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان داشت: در حوزه تولید نیز تولید ناخالص افزایش پیدا کرده و شاخص رشد پس از ۶ سال متوسط بالای ۴ را تجربه می‌کند و در حوزه صنعت اتفاقات خوبی رخ داده است. در صنعت خودروسازی از تولید ۹۰۰ هزار خودرو در سال به تولید بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ دستگاه خودرو رسیده‌ایم. همچنین در حوزه ریلی و حمل‌ونقل نیز برخی از پروژه‌های چند ده ساله به بهره‌برداری رسیده است.

منصوری تاکید کرد: در کشور و دولت فضای کار جهادی حاکم است. به‌طور مثال حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان مصوب شد که ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

وی از مثبت شدن تراز تجاری کشور خبر داد و گفت: در زمینه صادرات در کشور شاهد دستاوردهای خوبی هستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور یاد آورشد: دولت سیزدهم تلاش ویژه ای برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام انجام داده است و در حوزه عمرانی اتفاقات کم نظیری در کشور رقم خورده است و طی سال گذشته ۲۷۰ هزار میلیارد تومان توزیع اعتبار در این حوزه در کشور انجام شد.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha