۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
 توسعه اقتصادی  ۴ شهر سیستان و بلوچستان مصوب شد
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان:

توسعه اقتصادی ۴ شهر سیستان و بلوچستان مصوب شد

زاهدان-مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از توسعه اقتصادی چهار شهر استان در قالب طرح جامع شهری و طرح هادی شهری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در پایان جلسه کارگروه امور زیر بنایی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: طرحهای توسعه و عمران شهری استان به عنوان تنها نسخه برنامه ریزی شده برای توسعه کالبدی محسوب می شود و این اداره کل در تنظیم و تصویب این طرح ها اهتمام ویژه ای دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از مصوب شدن طرح جامع شهر آشار مهرستان و سه طرح هادی شهری شهرهای قرقری هیرمند، ده رئیس خاش و ریگ ملک میرجاوه خبر داد و گفت: با توجه به مصوب شدن طرح جامع شهر آشار و طرح هادی شهری ریگ ملک میرجاوه، قرقری هیرمند و ده رئیس خاش از شهرداران این شهرها خواسته شده تا در اجرای این طرح ها همکاری لازم را داشته باشند.

اکبری، افق این چهار طرح مصوب شده را تا سال ۱۴۱۲ اعلام کرد و افزود: این طرح ها با توجه به ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر شهر استان تهیه شده بودند.

وی با اشاره به اهمیت طرح هادی شهری، تصریح کرد: طرح هادی برای توسعه و پیش بینی گسترش شهر تهیه و در آن نحوه تامین و استفاده از زمین های شهری با کاربری های مختلف دیده می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت:در طرح جامع نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن‌ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به تمامی موارد و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‌شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha