۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
اردبیل در کنترل بیماری‌های دام و طیور پیشروتر عمل کرده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

اردبیل در کنترل بیماری‌های دام و طیور پیشروتر عمل کرده است

اردبیل- تقی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: دامپزشکی استان اردبیل به عنوان یک نهاد حساس نظارتی در کنترل بیماری های دام و طیور پیشروتر از سایر استان‌ها عمل کرده است.

نادر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در وزارت جهاد کشاورزی با دو سازمان مهم و تأثیرگذار در تأمین امنیت غذایی مردم روبه رو هستیم که اگر این ۲ سازمان وظایف خود را به درستی انجام دهند، بخش عظیمی از مشکلات رفع خواهد شد.

وی سازمان دامپزشکی و حفظ نباتات کشور را دو سازمان مهم و ارزشمند در تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم اعلام کرد و گفت: این دو سازمان اگر به وظایف خطیر و حساس خود به درستی عمل کنند، امنیت و سلامت سفره مردم تأمین خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل عملکرد دامپزشکی استان را در سال‌های اخیر مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هر چند فعالیت این اداره کل قابل مشاهده نیست اما دامپزشکان مجاهدانه در سنگر تأمین امنیت و سلامت مردم حاضر شده و اجازه ندادند تا دام و طیور بیمار و یا فاقد وجاهت شرعی وارد چرخه مصرف شود.

تقی زاده، اردبیل را استان مرزی عنوان کرد و ادامه داد: حتی در این شرایط مرزی با نظارت‌ها و انجام اعمال قرنطینه جلوی واردات گوشت و یا طیور غیربهداشتی گرفته شده و قطعا تأکید بر حفظ سلامت مردم در تأمین مواد غذایی است.

وی در مورد کنترل بیماری «آنگارا و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» در استان نیز خاطرنشان کرد: دامپزشکی در این حوزه پیشروتر از سایر استان ها عمل کرده و توانسته سلامت مردم را در مواجهه با بیماری های مشترک بین انسان و دام تأمین کند.

تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تلاش بر این است تا در دوره جدید مدیریتی این اداره کل فعالیت ها با انسجام بیشتری انجام شده و از ظرفیت نیروهای کارشناسی و تخصصی در ارتقای سلامت و بهداشت فراگیر عرضه مواد پروتئینی، دام کشتار شده و طیور به وجود آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: جهاد کشاورزی نیز در کنار این مجموعه سعی دارد تا با خدمات رسانی مناسب فرصت جذب اعتماد و اطمینان بیشتر مردم را برای خرید محصولات دامی و همچنین طیور رقم زده و در این باب تلاش مؤثری را انجام دهد.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha