۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
تشکیل ۴۸۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۱۳ میلیارد ریال در لرستان
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان خبر داد

تشکیل ۴۸۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۱۳ میلیارد ریال در لرستان

لرستان- مجدیان، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان از متلاشی شدن ۹ باند قاچاق کالا در استان خبر داد و گفت: طی یک ماهه اخیر ۴۸۵پرونده قاچاق کالا در لرستان به ارزش ۲۱۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال تشکیل و ۴۱۵ نفر دستگیر شدند.

احمد مجدیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به میزان کشفیات قاچاق کالا در استان لرستان اظهار داشت: اردیبهشت ماه امسال بیش‌ترین کالای قاچاق کشف‌ شده در این استان  از لحاظ ارزش ریالی مربوط به قاچاق دو هزار و ۷۲۲ دستگاه لوازم خانگی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال بوده‌ است.

وی افزود ۱۲هزار و ۵۴۸ عدد اسباب بازی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، ۱۰  هزار و ۸۰۵ البسه به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال و ۷۴۸ طاقه پارچه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اردیبهشت ماه امسال در استان لرستان کشف شده‌ است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان با بیان اینکه میزان مواد غذایی کشف‌ شده در اردیبهشت ماه امسال ۴۸ هزار و ۱۳۰ بسته به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال بوده‌ است، عنوان کرد: ۲۹ هزار و ۳۳۶ عدد لوازم آرایشی بهداشتی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال و ۱۰۰هزار و ۳۹۵ دستگاه لوازم یدکی خودرو به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در استان لرستان  کشف شده است  .

وی بیان کرد: هزار و ۴۴۰ کیلوگرم برنج به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال، هفت کیلو گرم چای به ارزش هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، هفت هزار و۸۳۲  قلم دارو به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال از دیگر کشفیات کالاهای قاچاق اردیبهشت ماه در استان لرستان بوده است.

مجدیان گفت: چهار میلیون و ۱۷۱هزار و ۲۲۰ نخ سیگار به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، ۲۲۶ هزار و ۹۵۰ کیلو گرم کود شیمیایی به ارزش پنج میلیارد ریال، هزار و ۶۸۰ جفت کفش به ارزش چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر کشفیات کالای قاچاق اردیبهشت ماه امسال در استان لرستان بوده‌ است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه امسال هزارو ۴۵۵ کیلوگرم بادام زمینی وهزارو ۶۵۰ کیلو گرم گیاهان دارویی قاچاق کشف شده است.

وی  در رابطه با کشفیات قاچاق کالاهای ممنوع در این استان نیز اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال چهار هزار و ۱۰۳ لیتر مشروبات الکی دست‌ساز به ارزش دو میلیارد ریال، ۲۳ بطری مشروبات خارجی به ارزش۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال، رسیور ماهواره ۲۵۳عدد به ارزش ۸۸۵میلیون ریال، دیش ماهواره دو هزار و ۱۲۰ عدد به ارزش۸۴۸ میلیون ریال، LNB ماهواره دو هزار و ۹۸۹ عدد به ارزش یک‌ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال و همچنین آثار سمعی بصری مبتذل و مستهجن هشت هزار و ۷۱۰ عدد به ارزش ۲۱۷ میلیون ریال کشف شده‌ است.

مجدیان با اشاره به قاچاق دام در یک ماهه گذشته امسال افزود: ۴۲۰ رأس گوسفند و یک راس بز در استان لرستان کشف‌ شده که بیش‌ترین کشفیات قاچاق دام مربوط به شهرستان کوهدشت بوده‌ است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های قاچاق کالا تشکیل‌ شده در اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد: در اردیبهشت ماه امسال ۴۸۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۱۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون  ریال تشکیل‌ شده که در همین رابطه ۹ باند متلاشی و ۴۱۵ نفر دستگیر شده‌ است.

کد خبر: ۲۲٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha