۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
تامین اعتبار ۱۶۹ طرح عمرانی از محل سفر ریاست جمهوری به استان تهران

تامین اعتبار ۱۶۹ طرح عمرانی از محل سفر ریاست جمهوری به استان تهران

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، اعلام کرد: اعتبارات ۱۶۹ طرح عمرانی از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به شهرستان‌های استان تهران تخصیص یافته است.

به گزارش بازار، حشمت الله سلیمانی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود، از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری، ۵۰ درصد از طرح‌های عمرانی نیمه تمام تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد که در حوزه‌های «بهداشت و درمان» و «آب و فاضلاب» به عنوان اولویت‌های مهم استانی قرار دارند.

وی افزود: اتفاقی خوبی که در اعتبارات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ رقم خورده، تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی شهرستان‌های استان‌های کشور است که در قالب اعتبارات استانی تعریف شده و این اعتبار در نوع خود بسیار قابل توجه است.

سلیمانی یکی از معضل‌های برنامه ریزی در حوزه آمایش سرزمین را «مهاجرت» بیان کرد که در سه حوزه ورود اتباع، ورود ساکنان استان‌های دیگر به تهران و جابجایی جمعیت در بین شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد که این رویداد، تاثیر فراوانی در امر برنامه ریزی دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران یادآور شد: در حال حاضر، جمعیت استان تهران بیش از ۱۴ میلیون تن و جمعیت اتباع نیز بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن برآورد شده است که با توجه به وسعت، استان تهران یکی از متراکم‌ترین استان‌های کشور و شهرستان بهارستان نیز متراکم‌ترین شهر ایران از نظر جمعیت معرفی شده است.

«سلیمانی»، جمعیت شهرستان‌های غرب استان تهران را معادل سه استان کشور و جمعیت برخی شهرستان‌ها را نیز برابر با برخی از استان‌های کوچک کشور دانست و خاطر نشان کرد: لازم است در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی کلان کشور، وضعیت استان تهران مورد «باز تعریف» مجدد قرار گیرد تا امکانات و منابع به صورت عادلانه در کشور توزیع شود.

وی با تاکید بر اینکه استان تهران بدون احتساب پایتخت، یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و حوزه‌هایی چون: بهداشت، درمان، آموزش و فرهنگ، ضعیف‌ترین سرانه‌ها را به خود اختصاص داده است، افزود: با یاری پروردگار، تا پایان سال ۱۴۰۲، چهار بیمارستان در استان تهران به بهره برداری می‌رسد و مابقی طرح‌های عمرانی که عمده آن‌ها در حوزه‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی تعریف شده، از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha