۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
تعطیلی شنبه استفاده از فرصت بین‌المللی برای تعاملات تجاری است
عضو هیات‌رئیسه مجلس:

تعطیلی شنبه استفاده از فرصت بین‌المللی برای تعاملات تجاری است

پیرهادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس ایجاد تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه را استفاده از فرصت بین‌المللی برای تعاملات تجاری دانست و گفت: اما مسلماً این به معنای حل مسائل اقتصادی به طور کامل نیست.

به گزارش بازار، محسن پیرهادی با اشاره به اینکه ساماندهی تعطیلات موضوعی است که از ۱۰ الی ۱۵ سال پیش در کشور مطرح بوده است، گفت: نقاط قوت خوبی برای ساماندهی تعطیلات در کمیسیون اجتماعی مطرح شده است و شخصاً پیگیری کرده‌ام که این موضوع زودتر به ثمر برسد.

تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه استفاده از فرصت بین‌المللی برای تعاملات تجاری استوی با بیان اینکه میزان تعطیلات در کشور نسبت به دنیا خیلی پایین‌تر است، اظهار کرد: تعطیلات مناسبتی ملی و مذهبی و همچنین تعطیلی رسمی روز جمعه ۷۹ روز است؛ درحالی‌که میانگین تعطیلی در دنیا ۱۲۵ روز است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در ایران، پنج‌شنبه‌ها فقط در بعضی از شهرها تعطیل است و جمعه به‌صورت رسمی تعطیل است. از سوی دیگر شنبه‌ها و یکشنبه‌ها عموم کشورهای دنیا تعطیل هستند و در عمل چهار روز تعاملات تجاری و اقتصادی خود را با دنیا قطع کرده‌ایم. زمانی که می‌خواهیم با دنیا تعامل کنیم، کشورهای جهان در تعطیلات هستند و زمانی که آنها فعالیت می‌کنند، در ایران تعطیلی وجود دارد و به همین جهت چهار روز کاری فرصت تعامل با دنیا را از دست می‌دهیم.

وی به تجارت ۱۱۳ میلیارددلاری ایران با کشورهای مختلف جهان اشاره و بیان کرد: ایران جزو کشورهایی است که تعاملات تجاری مناسبی با دنیا داریم. متأسفانه بعضی‌ها بدون درنظرگرفتن آمار، ایراد می‌گیرند تعاملی با کشورهای دنیا نداریم و تعطیل نبودن شنبه اهمیتی ندارد.

پیرهادی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو ایجاد تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه را استفاده از فرصت بین‌المللی برای تعاملات تجاری دانست و گفت: تعطیلی شنبه حتماً یک فرصت مناسبی برای جامعه اقتصادی ایجاد می‌کند؛ اما مسلماً این به معنای حل مسائل اقتصادی به طور کامل نیست و تأثیر تحریم بیشتر از این مقدار است.

وی با بیان اینکه درهرصورت تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه اثر مطلوب در اقتصاد دارد و یک روز به زمان تعامل اقتصادی کشورمان با دنیا اضافه می‌کند، اظهار کرد: در شرایط موجود شاهد تحرکات مطلوبی از سوی دولت با کشورهای منطقه و فرامنطقه هستیم و در نتیجه نیازمند افزایش زمان تعامل اقتصادی هستیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha