۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
۷۰۰ هزارتن ظرفیت ذخایر روغن کشور

۷۰۰ هزارتن ظرفیت ذخایر روغن کشور

مدیرکل هماهنگی توزیع شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه ظرفیت عملی مخازن دولتی و خصوصی ذخایر روغن کشور حدود ۷۰۰ هزار تن است، گفت: ۹۰ درصد این ظرفیت در بنادر و ۱۰ درصد نیز در سایر نقاط کشور قرار دارند.

به گزارش بازار، حجت براتعلی با اشاره به اینکه نیاز سالانه کشور به روغن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است، گفت: روغن مصرفی کشور توسط این شرکت و بخش خصوصی تامین می‌شود.

مدیرکل هماهنگی توزیع شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهارداشت: بخش بزرگی از ذخایر روغن کشور در نقاط بندری ذخیره می‌شوند، اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران، بر اساس تکلیفِ تصویب‌نامه هیئت وزیران، ۳۰۰ هزار تُن روغن خوراکی را به عنوان ذخایر راهبردی، خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند و مابقی نیاز کشور نیز توسط بخش خصوصی، وارد و در بازار مصرف، توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد روغن مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود، تصریح کرد: بر اساس مقررات، چگونگی و میزان تأمین این محصول توسط شورای خرید که دستگاه‌های نظارتی هم عضو آن هستند، تعیین می‌شود و محصولات خریداری شده در مبدأ، بازرسی و بر اساس استانداردهای موجود کشور و تحت نظارت سازمان ملّی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وارد کشور می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی توزیع شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه در حال حاضر، ترخیص روغن‌های وارد شده در بنادر شمال و جنوب کشور در جریان است، خاطرنشان کرد: برای نمونه، تاکنون، ۵ هزار تُن از محموله ۱۰ هزار تُنی روغن‌های وارداتی در نوشهر، ترخیص شده و مابقی آن نیز در حال ترخیص است.

کد خبر: ۲۲۶٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha