۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
۶۰ میلیارد تومان از یارانه دارو به وزارت بهداشت اختصاص پیدا نکرده است
نماینده مردم محلات در مجلس:

۶۰ میلیارد تومان از یارانه دارو به وزارت بهداشت اختصاص پیدا نکرده است

نماینده مردم محلات در مجلس با انتقاد از سیاست‌های در نظر گرفته شده در زمینه تخصیص ارز و یارانه به دارو و تجهیزات پزشکی عنوان کرد: ۶۰ میلیارد تومان از یارانه دارو به وزارت بهداشت اختصاص پیدا نکرده است.

به گزارش بازار، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تشکر از گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی عنوان کرد: این گزارش نشان داد که برخی از وجوهی که محقق‌الوصول بوده، محقق نشده است. ۷۳ هزار میلیارد از درآمد یارانه‌ها قرار بوده به وزارت بهداشت تعلق گیرد که از این رقم سال گذشته فقط ۱۳ هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سوال اصلی این است که ۶۰ میلیارد دیگر که خلاف مصوبه مجلس هزینه شده و با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد، کجا هزینه شده است؟ چه کسی پاسخگو خواهد بود، باید در مورد این ابهام باید توضیح داده شود.

وی یادآور شد: همچنین قرار بوده بانک مرکزی به تعهد خود در قبال اختصاص ماهیانه ۳۰۰ میلیون دلار به دارو اقدام کند که طی سه ماه از سال گذشته یک دلار هم به وزارت بهداشت اختصاص پیدا نکرده است و نتیجه آن همین کمبود تجهیزات و دارو در بازار است.

سلیمی تصریح کرد: در این زمینه ترک فعل نیز صورت گرفته که قانون کاهش نرخ حقوق گمرکی از سوی وزارت صمت بوده که این وزارتخانه لیست و فهرست را اعلام نکرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: در این زمینه تصمیمات غیرفنی نیز اتخاذ شده است. در خصوص تقلیل حقوق گمرکی تا ۲۵ خرداد ماه شروطی در پذیرفته شده ولی این دو شرط تا ۲۵ خرداد و داشتن قبض انبار خلاف مصوبه مجلس است که تصمیمات غیرحقوقی و غیرفنی به شمار می‌آید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: اگر این موارد اصلاح نشود، در بر همین پاشنه خواهد چرخید و مانند خودروهایی که قرار بوده وارد شود، عوارض و حقوق تا ۱۷۱ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. امیدواریم مسائل به نحوی اصلاح شود که مردم دچار مشکل نشوند.

وی در پایان به بخشنامه وزارت کشور در خصوص فعالیت سال پایانی نمایندگان اشاره و تصریح کرد: سیاست اعلامی و اعمالی باید دید متفاوت است یا خیر.

مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر سلیمی ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: امام جواد (ع) بهترین الگو برای جوانان بوده و هرکسی نیاز به الگو دارد. اگرچه امروز روز تسلیت است اما ضمن تسلیت به جوانان، تبریک می‌گوییم که چنین الگوی ارزشمندی را برای تأسی دارد. در دوران مختلف به ویژه دفاع مقدس این تأسی از امام ثابت شده است.

وی با اشاره به تذکر داده شده عنوان کرد: ۵ محور مطرح شده در این تذکر درست بوده و به صورت عمومی از دولت و وزرای مربوطه و به طور خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست می‌کنیم که این موارد را پیگیری کنند و نتیجه را برای استحضار نمایندگان به مجلس اعلام کنند.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha