۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
عضوگیری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اعلام کرد

عضوگیری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور

برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار، بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور افزود:کسانی که کشاورز، روستایی و عشایر هستند و در شهرهای زیر بیست هزار نفر زندگی می‌کنند، می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند تا از خدمات آن بهره‌مند گردند.

برقراری افزود: جامعه هدف این صندوق بالغ بر ۳۰ میلیون نفر است که به صورت خالص ۱۰ میلیون نفر مشمول این بیمه می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه یکی از ابزارهای تحقق عدالت اجتماعی، گسترش چتر حمایتی بیمه است، گفت: روستائیان، عشایر و کشاورزان در حوزه‌های اجتماعی، غذایی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی کشور نقش دارند و باید خدمات ویژه‌ای به این قشر ارائه دهیم.

برقراری با تاکید بر اینکه این قشر همواره پای انقلاب بوده اند و از این حیث باید به این قشر خدمت کرد، افزود: در تلاش هستیم خدمات این بیمه برای جامعه هدف جامعیت داشته باشد و از نظر کمیت وکیفیت باید به سمت کفایت مستمری حرکت کنیم و در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به روستاها، اشتغالزایی صورت گیرد و در همین راستا با بهره گیری از سیستم آمار به منظور رساندن خدمات به نیازمندان واقعی، فرآیند نیازمندیابی در حال انجام است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه برای جلب رضایت بیمه شدگان، سطوح درآمدی صندوق افزایش یافته است، گفت: از سال ۱۴۰۰ تا به امروز بیش از ۵۵۰ هزار بیمه شده جدید در صندوق جذب شده است در حالی که تا قبل از این فقط یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جذب صندوق شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه با هوشمندی، برنامه ریزی و فسادستیزی می‌توان تحول آفرید، گفت: بودجه صندوق از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته، در سال جاری به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. پایداری و ارتقای صندوق یکی از اقدامات و اولویت‌های اساسی این مجموعه است تا این منابع بین نسلی، حفظ شود.

برقراری تصریح کرد: هم اکنون بیمه تکمیلی درمان برای مستمری بگیران ۳ استان اجرایی شده است و می‌توانیم در استان مرکزی نیز آن را اجرایی کنیم. همچنین ۲۲ هزار فقره تسهیلات، بدون مراجعه به بانک و بدون ضامن پرداخته شده است. بایستی به شکلی صندوق را مدیریت کنیم تا در آینده با چالش روبرو نشود به همین دلیل به صورت مرتب تحلیل آماری و محاسبات صورت می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان کرد: صندوق متعلق به کشاورزان، روستائیان و عشایر است و باید خدمات آن که مانند خدمات بیمه تامین اجتماعی است، تبیین و تشریح شود و باید برای گرفتن اطلاعات بیشتر و نشر این اطلاعات برای جامعه هدف زمینه سازی شود چراکه در مسیر عدالت اجتماعی حرکت می‌کند.

به گفته برقراری برخی خدمات صندوق عبارت است از: بهره مندی از مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگی، انتقال سابقه بیمه به سایر صندوق‌ها و نیز دریافت سابقه بیمه از سایر صندوق‌ها.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha