۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کسب سهم تجاری مناسب از بازار چین
مدیرکل شرق آسیا سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد

کسب سهم تجاری مناسب از بازار چین

مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت بازار چین برای ایران بر تقویت حضور منسجم و حداکثری شرکت‌ها در این نمایشگاه در راستای معرفی پتانسیل‌های صادراتی کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار،‌ کاوه دلیری، مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت در نشست خبری «معرفی فرصت‌های صادراتی در نمایشگاه بین‌المللی چین»‏ با اشاره به نحوه حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه گفت: شرکت‌های با رویکرد انفرادی و به صورت واحد و پاویون می‌توانند وارد این نمایشگاه شوند و پتانسیل‌های صادراتی خود را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت تحت عنوان واحد یا پاویون در این نمایشگاه حضور دارند، حضور منسجم شرکت‌ها در جهت ارتقای برند صادراتی ایران و انتقال پیام کشور را با اهمیت دانست.

مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه حضور منسجم و پرقدرت شرکت‌ها نیاز به هماهنگی دارد، بر پذیرش و تعیین تکلیف شرکت‌ها و ارائه برنامه براساس زمان‌بندی حضور در نمایشگاه تاکید کرد.

دلیری رعایت زمان‌بندی را از الزامات حضور شرکت‌ها در نمایشگاه عنوان کرد و خواستار رعایت این موضوع از سوی فعالان اقتصادی شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در این زمینه گفت: در بخش دولتی تلاش کردیم حضور در نمایشگاه را برای شرکت‌ها تسهیل و مشوق‌های مربوطه را فعال کنیم.

مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت با اشاره به اهمیت بازار چین برای کشور گفت: اکثر کشورهای منطقه و رقبا برای همکاری با چین برنامه‌ریزی مشخص و دقیقی دارند و از همین رو برای حفظ این بازار و رقابت باید براساس برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی پیش برویم.

دلیری با اشاره به فرصت‌های موجود در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران بر پتانسیل‌های کشور در زمینه ایفای نقش تامین‌کننده انرژی، مواد اولیه، مواد معدنی و …برای چین در جهت فعال کردن این سرمایه‌گذاری‌ها تاکید کرد.

مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با تاکید بر پرهیز از تحلیل‌های سیاست‌زده در تجارت با چین گفت: کشور چین شریک تجاری مهمی برای کشور است و ضروری است برای حضور پر قدرت و جدی در این بازار و رقابت برنامه‌ریزی کنیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha