۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
در خواست ۳ گانه مالیاتی اتحادیه لوازم خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد

در خواست ۳ گانه مالیاتی اتحادیه لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خواستار تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا آخر تیر، امکان استفاده از تبصره ۱۰۰ برای کسانی که سال قبل اظهار نامه داشته‌اند، شد.

به گزارش بازار، اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، خواستار تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا آخر تیر شد و با بیان اینکه افرادی هستند که در سال مالیاتی ۱۴۰۰، اظهارنامه تسلیم کرده و از سقف ماده ۱۰۰ خارج شدند، گفت:، اما این افراد ممکن است سال قبل به دلیل گرانی کالاها و نبود بازار و قدرت خرید مردم، مبلغ کمتری کار کرده باشند و بتوانند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند و بخواهند ملاک اداره دارایی سال ۱۴۰۰ نباشد.

اما به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و امیدواریم فروشندگان بتوانند از معافیت استفاده کنند.

پازوکی همچنین با بیان اینکه صنف لوازم خانگی پیشنهاد معافیت برای رقم ۱۰ میلیارد تومان را اعلام کرده بود، گفت:، اما سازمان امور مالیاتی همه صنوف را با هم در نظر می‌گیرد و مبلغ معافیت برای همه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. این در حالی است که باید تفاوت صنوف و افزایش قیمت محصولات برخی از آن‌ها در نظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، ۳۱ خرداد، آخرین فرصت استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ یا تکمیل و ارائه اظهارنامه از سوی صاحبان مشاغل است. تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود در صورت پذیرش این فرم، از نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha