۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
تمدید مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی فعلا منتفی است
سخنگوی سازمان امور مالیاتی:

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی فعلا منتفی است

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر سازمان امور مالیاتی قصدی برای تمدید مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی که مهلت قانونی آن تا پایان ۳۱ خرداد است ندارد.

به گزارش بازار، سخنگوی سازمان امور مالیاتی، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تمدید مهلت ارائه اظهارنامه‌ها تا پایان ۳۱ خرداد ماه به سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر سازمان امور مالیاتی قصدی برای تمدید این مهلت ندارد.

موحدی بکنظر افزود: با توجه به اینکه مهلت تعیین شده برای ارائه اظهارنامه از سوی مودیان مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم است، برای تمدید این مهلت نیاز به مصوبه قانونی از مراجع ذی‌صلاح یعنی مجلس شورای اسلامی و یا شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا وجود دارد.

لازم به ذکر است، سال گذشته به سبب مشکلاتی که در زمینه تسلیم اظهارنامه‌ها به وجود آمده بود شاهد بودیم که مدت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی دو مرتبه تمدید شد. در سال جاری نیز برخی مودیان با مشکلاتی در مراحل ارائه تسلیم اظهارنامه مواجه شدند و تا کنون موفق به ارائه اظهارنامه نشده‌اند. با این وجود همچنان سازمان امور مالیاتی قصدی برای تمدید بازه زمانی قانونی تعیین شده وجود ندارد.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha