۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
۱.۲ میلیون تن ظرفیت خالی در صنعت مرغداری کشور
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران اعلام کرد

۱.۲ میلیون تن ظرفیت خالی در صنعت مرغداری کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران گفت: ظرفیت نصب شده مرغداری کشور ۳.۲ میلیون تن در سال است و با نیاز ۲ میلیون تنی کشور، ۱.۲ میلیون تن ظرفیت نصب شده مرغداری خالی است.

به گزارش بازار، ارسلان قاسمی در مورد صنعت مرغداری کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت نصب شده مرغداری کشور ۳.۲ میلیون تن در سال است در حالی که نیاز کشور ۱.۸ تا ۲ میلیون تن است یعنی ۱.۲ میلیون تن ظرفیت نصب شده مرغداری کشور خالی است.

وی افزود: اگر شرایط صادرات پایدار مرغ فراهم شود در آن صورت مرغدار به تولید ترغیب می‌شود و قیمت در بازار تنظیم می‌شود و حتی مرغدار می‌تواند خود به واردات نهاده‌های تولید مرغ اقدام کند.

قاسمی درباره وابستگی صنعت مرغداری به واردات نهاده گفت: بیش از ۶۰ درصد وابسته به واردات دان مرغ و نهاده هستیم، اگر دولت اجازه صادرات بدهد، ظرفیت تولید هم تکمیل می‌شود و مرغدار می‌تواند خوراک مرغ هم تهیه کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران در مورد امکان تولید دان مرغ در کشور، تصریح کرد: با توجه به اقلیم کشور امکان تولید ذرت برای دان مرغ وجود ندارد و مجبوریم از کشورهای آمریکای جنوبی، برزیل، روسیه، کشورهای آسیای مرکزی و حتی هند واردات ذرت و دان مرغ انجام دهیم.

وی ادامه داد:‌ آنچه می‌دانم در حال حاضر خاک ایران محل ترانزیت گوشت مرغ از ترکیه به مقصد افغانستان شده و ما واسطه شده‌ایم، اما اگر اجازه دهند تولید انجام شود ظرفیت خالی صنعت مرغداری تکمیل می‌شود و مرغدار می‌تواند هم تولیدکننده و هم صادرکننده شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha