۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
پیگیری انطباق حقوق کارکنان و بازنشستگان با میزان رشد تورم در برنامه هفتم توسعه
نماینده مردم برخوار در مجلس مطرح کرد

پیگیری انطباق حقوق کارکنان و بازنشستگان با میزان رشد تورم در برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس گفت: انطباق حقوق کارکنان و بازنشستگان با میزان رشد تورم باید در برنامه هفتم توسعه منعکس شود و تلاش می کنیم تا این موضوع در برنامه هفتم پیگیری شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی، با اشاره به توجه به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه بیان کرد:دولت مکلف است حقوق کارکنان و بازنشستگان را با میزان رشد تورم، انطباق دهد. همچنین سازمان تامین اجتماعی هم همین تکلیف را باید از طریق صندوق های زیر مجموعه خود انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید تورم موجود در جامعه را کاهش دهد، تصریح کرد: در این صورت حتی دولت می تواند حقوق ها را نیز کاهش دهد و این اشکالی ندارد، اما اگر دولت به هر دلیلی نمی تواند تورم موجود در اقتصاد کشور را کنترل کند، می بایست مطابق کاهش قدرت خرید مردم، افزایش حقوق را مد نظر قرار دهد تا میزان دریافتی افراد بر اساس افزایش تورم باشد و قدرت خرید مردم حفظ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این روش و رویکرد تکلیفی است که باید در برنامه هفتم توسعه منعکس شود و تلاش می کنیم تا این موضوع در برنامه هفتم توسعه پیگیری شود.

این نماینده مجلس با اشاره به بند یک سیاست های کلانو تاکید بر رشد تولید، بیان کرد: همچنین در بند دو این سیاست ها تک رقمی شدن نرخ تورم مدنظر قرار گرفته است. بنابراین این موضوع باید در برنامه هفتم توسعه محقق شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha