۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴
روند ۲ هفته ای صدور مجوز در سازمان غذا و دارو دو ماه طول می کشد
مدیرعامل شرکت سیما رخ رازی در گفتگو با بازار:

روند ۲ هفته ای صدور مجوز در سازمان غذا و دارو دو ماه طول می کشد

کرج- مدیرعامل شرکت «سیما رخ رازی» پروسه طولانی مدت برای صدور مجوز در سازمان غذا و دارو را آسیب و مایه دلسردی به تولیدکننده عنوان کرد.

گروه استان ها بازار؛ خدیجه ستارزاده: شرکت «سیما رخ رازی» با برند «لاولی» تولید کننده چهل آیتم محصولات بهداشتی، ۱۳ مدل شامپو های فری سولفات، ۶ مدل محصول شستشوی صورت، انواع مختلف فیس واش ها، ضد افتاب، کرم مرطوب کننده و لوسیون بدن، سرم های آرگان و محصولات دیگری در حوزه پوست و مو تولید می کند.

گفتگوی خبرنگار بازار با «سید داوود حسینی» مدیرعامل شرکت «سیما رخ رازی» مروری بر روند تولید و چالش های صنعت آرایشی و بهداشتی است:

*عمده مواد اولیه مورد استفاده شما داخلی است یا خارجی و برای تامین آن آیا مشکل و چالش دارید؟

۴۰ درصد مواد مورد نیاز ما خارجی و ۶۰ درصد داخلی است. در بحث تامین مواد وارداتی با نوسانات ارزی، طبیعتا خیلی به مشکل می خوریم، به سختی مواد وارد می شود و ما از شرکت های لابی و دسته دو واسطه مواد اولیه را تهیه می کنیم. مواد اولیه داخلی را هم از شرکت های مادر خریداری می کنیم.

*نوسانات ارزی و بی ثباتی نرخ ها چقدر روی فعالیت و همینطور قیمت های شما تاثیر می گذارد؟

متاسفانه دلیل اینکه تورم بالا رفته و هزینه های زندگی زیاد شده روی اقصاد مردم تاثیر گذاشته و کالایی که به فرض مثال قبلا هزار تومان بوده الان شده سه هزار تومان و این خیلی فشار روی مردم به ویژه قشر پایین داشته و باعث آسیب زیادی می شود. وقتی که شخص نتواند شکم خود را سیر کند، نمی تواند محصولات درمانی پوست و مو یا بهداشتی خریداری کند و مجبور است از این موارد بزند تا بتواند شکم خود را سیر کند. طبیعتا این شرایط باعث ضرر و زیان زیادی برای صنف من و خیلی صنوف دیگر است.

*در بحث اشتغال زایی شما چقدر نیرو مشغول به کار دارید؟

در حال حاضر حدودا ۲۵ نیرو داریم. ما در حال حاضر با ۴۰ درصد ظرفیت و توان کار می کنیم. با با لارفتن قیمت ها کشش بازار کم شد و با این شرایط و مشکلاتی که وجود داشت تقریبا" ۱۵ نفر تعدیل نیرو داشتیم.

*عمده موانعی که باعث این مشکلات و کاهش تولید شده را بگویید

گرانی و تورم عوامل اصلی کاهش تولید و این شرایط هستند. حالا صنعت تولید ما در ایران قوی شده، مثل چاپ و بسته بندی و متریال اولیه که یکی از مطالب مهم تولید است قوی شده اما بخاطر تورم و گرانی ها خب چالش های زیادی برایمان وجود داره که نمیتوانیم نتیجه های مورد نظر را بگیریم.

چالش دیگر ما در بحث مجوز هاست. به عنوان مثال پروسه ای که در سازمان غذا دارو می تواند ۲ هفته ای طی شود ما باید حداقل ۲ ماه طی کنیم. این رفت وآمدها و بروکراسی ما را از کار و تولید می اندازد. از راه کارهایی هم که ارائه می دهیم هیچ نتیجه ای نمی گیریم. برخی ادارات به ویژه غذا و دارو سختی هایی پیش پای تولید کننده می گذارد که گاهی مار ار واقعا خسته می کند. ما وقت، سرمایه، نیروی انسانی و انرژی خودر ا برای تولید می گذاریم اما چالش هایی که در بحث مجوز برای تولید هست و موانعی که ایجاد می کنند واقعا خسته کننده است.

*ماشین آلاتی که استفاده می کنید ایرانی است یا خارجی و برای به روزآوری و تامین قطعات آیا مشکلی ندارید؟

ماشین ها و دستگاه های ما داخلی هستند و در این مورد مشکلی نداریم.

*آیا صادرات هم دارید؟

فعلا فقط بازار داخلی را داریم . رایزنی و بازار یابی کردیم اما هنوز به نتایج مثبت نرسیدیم. اما در برنامه داریم و تلاش می کنیم از امسال صادرات هم شروع کنیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha