۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
محصولات کشاورزی گیلان شناسنامه‌دار شود
استاندار گیلان:

محصولات کشاورزی گیلان شناسنامه‌دار شود

رشت- استاندار گیلان، شناسنامه دارکردن محصولات کشاورزی اعم از کیوی و برنج را در استان ضروری دانست.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در آیین تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی با تاکید بر اینکه ما نیازمند بهره گیری از ابزارهای مدرن و دانش روز در حوزه کشاورزی هستیم، خاطر نشان کرد: شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی گیلان اعم از کیوی و برنج از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به کاهش آب سد سپیدرود با بیان اینکه گیلان از سال گذشته شرایط سختی را در حوزه آب کشاورزی دارد، اضافه کرد: با تشکیل قرارگاه جهادی آب و تدوین تقویم زراعی، سال گذشته مشکل کم آبی را با افزایش تولید برنج پشت سرگذاشتیم و امسال نیز تمام تلاش ها در حال انجام است تا کشاورزان دچار آسیب نشوند.

نماینده عالی دولت در گیلان، الگوی کشت برای مدیریت آب و کشت دوم بعد از برداشت برنج را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ترویج و توسعه کشت دوم در استان گیلان باید بیش از پیش انجام شود و فرهنگ سازی در بین کشاورزان صورت گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به زراعت چوب و اقدامات موثر در این بخش در استان خاطر نشان کرد: قطع درختان و قاچاق چوب موجب نابودی جنگل‌ها می‌شود، چنانکه در گذشته این اتفاق افتاد اما اکنون این مهم مدیریت می‌شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 0
      تاممنوعیت واردات درفصل برداشت اعمال نشودامیدکشاورزان برای ادامه این حرفه ازبین رفته ومحصول اکثر کشاورزان یا به ضررفروخته شده یادرانبارهادرحال ازبین رفتن است درصورتی که مابرنج پایینتر ازقیمت خارجی داریم بازاصراربه واردات برنج است