۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
وزیر خارجه عربستان وارد تهران شد

وزیر خارجه عربستان وارد تهران شد

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان که بنا به دعوت رسمی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به ایران سفر کرده است تا دقایقی دیگر با رئیس دستگاه دیپلماسی دیدار می‌کند.

به گزارش بازار، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند.

حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است.

وزرای امور خارجه ایران و عربستان پس از توافق دو کشور برای بهبود روابط دوجانبه در سه ماه اخیر دو بار در چین و آفریقای جنوبی با یکدیگر دیدار کردند.

بن فرحان در دیدار با امیرعبداللهیان در کیپ تاون اعلام کرده بود که به زودی به تهران سفر می‌کند.

پس از آن، نشریه «رأی الیوم» به نقل از منابع سیاسی لبنانی نوشت که " فیصل بن فرحان حامل پیامی از جانب ملک سلمان بن عبدالعزیز برای رئیس‌جمهور است که به توسعه روابط دو کشور مربوط می‌شود".

روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.

پس از آن وزرای امور خارجه در ۱۷ فروردین امسال در پکن دیدار و بیانبه مشترکی صادر کردند که بر اساس آن، هیأت‌های فنی دو کشور برای بررسی روند بازگشایی اماکن دیپلماتیک به پایتخت‌ها و همچنبن جده و مشهد مقدس سفر کردند. در همین چارچوب، سفارت کشورمان در ریاض در ۱۶ خرداد و سرکنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی در جده ۱۷ خرداد با حضور معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات سعودی به طور رسمی بازگشایی شد.

بنابر خبرهای غیررسمی قرار است سفارت عربستان سعودی در تهران تا زمان آماده شدن ساختمان سفارت این کشور به طور موقت در یکی از هتل‌های تهران فعالیتش را آغاز کند.

کد خبر: ۲۲۶٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha