۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
ارز نیمایی هزینه های زیادی تحمیل کرده است | بی اعتمادی به حذف ارز ترجیحی!
حاجی دلیگانی در گفت و گو با بازار:

ارز نیمایی هزینه های زیادی تحمیل کرده است | بی اعتمادی به حذف ارز ترجیحی!

نماینده مردم شاهین شهر و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مجدد گفته شود که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز قرار است حذف شود، دیگر اعتماد لازم را نداریم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به معضلات ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی و اخباری مبنی بر احتمال حذف این ارز، بیان کرد: نظام و مردم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و یا ارز ترجیحی هزینه های زیادی را پرداخت کردند اما متاسفانه همه این هزینه ها یک شبه توسط رئیس بانک مرکزی به مسیر دیگری ختم شد.

وی تاکید کرد: رئیس بانک مرکزی در قبال تعیین این نرخ گفت ارز باید این طور باشد و فردا شب مدیران ارشد دیگری گفتند که این حرف درست نبوده و شب بعد هم وزیر اقتصاد هم آن را رد کرد اما عملا ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی شد.

افرادی ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی را اخذ کرده و کالای خود را با ارز آزاد به فروش می رسانند

این نماینده مجلس با بیان اینکه آثار ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی در زندگی و معیشت مردم منعکس شد، ادامه داد: بنابراین این اشکال در شرایط فعلی وجود دارد؛ لذا اگر مجدد گفته شود که ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی نیز قرار است حذف شود دیگر اعتماد لازم را به دولت نداریم چراکه دفعه قبل هم ما این اعتماد را به دولت کردیم و این موضوع در قانون بودجه درج شد و بنا شد کالاهایی که متاثر از برداشتن ارز ترجیحی است با در نظر گرفتن سیاست های جبرانی به مردم داده شود، اما تنها قسمت اول این فرآیند رخ داد و اما قسمت دوم آن مدنظر قرار نگرفت.

نماینده مردم شاهین شهر تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی هم افرادی ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی را اخذ کرده و اما کالای خود را با ارز آزاد به فروش می رسانند و این یعنی انهدام منابع کشور که به هیچ پذیرفتنی نیست.

کد خبر: ۲۲۶٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha