۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
 وزیر خارجه عربستان امروز به تهران می‌آید

وزیر خارجه عربستان امروز به تهران می‌آید

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) به تهران سفر می‌کند.

به گزارش بازار، گمانه زنی های رسانه ای حاکی است که در سفر فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تهران، علاوه بر دیدار و گفت وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، سفارت ریاض در تهران نیز بازگشایی خواهد شد.

پیش از این «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه نیز در مصاحبه مطبوعاتی روز دوشنبه هفته گذشته خود با خبرنگاران درباره بازگشایی اماکن دیپلماتیک عربستان در ایران تاکید کرده بود که روند اجرای توافقات بین دو کشور با شتاب خوب از سوی طرفین پیش رفته و می‌توانیم بگوییم هیچ مانعی در روند اجرای توافق وجود نداشته است.

کنعانی نیز در همین رابطه اظهار داشت: اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان به صورت رسمی بازگشایی شد.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: در ارتباط با بازگشایی سفارت عربستان و سرکنسولگری این کشور در مشهد زمینه‌ها و بسترهای لازم فراهم شده و براساس دعوتی که امیرعبداللهیان از همتای سعودی خود برای سفر به تهران انجام داده بود در آینده نزدیک شاهد سفر وزیر خارجه عربستان به تهران خواهیم بود و براساس گام‌های مقدماتی که هیأت عربستانی در ایران برداشته اند گمان می‌کنیم در آینده نزدیک شاهد گشایش سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران باشیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha