۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
تامین مالی دلار دیجیتال تتر توسط سه بانک بزرگ چینی+اسامی بانکها
دادستانی نیویورک تایید کرد؛

تامین مالی دلار دیجیتال تتر توسط سه بانک بزرگ چینی+اسامی بانکها

دادستانی نیویورک با انتشار گزارش حاصل از تحقیقات خود در خصوص منشاء دارایی های شرکت «تتر» از حضور سنگین سه بانک بزرگ چینی در تامین پشتوانه مالی بزرگترین دلار دیجیتال جهان خبر داد.

به گزارش بازار؛ دادستانی نیویورک با انتشار گزارش حاصل از تحقیقات خود در خصوص منشاء دارایی های شرکت «تتر» از حضور سنگین سه بانک بزرگ چینی در تامین پشتوانه مالی بزرگترین دلار دیجیتال جهان خبر داد.

به گفته دادستانی نیویورک، سه بانک بزرگ چین یعنی صنعت و تجارت، کشاورزی و مسکن چین حامیان و منابع اصلی دارایی های شرکت تتر آمریکا هستند. البته محتوای این گزارش توسط خود شرکت تتر و به درخواست دادستانی نیویورک در اخیتار این مرجع قانونی ایالات متحده قرار گرفته است.

با اینحال، شرکت تتر معتقد است که محتوای گزارش مذکور مربوط به دو سال پیش بوده و به تازگی روی خروجی وب سایت های خبر قرار گرفته است. تتر در عین حال تاکید کرده که انتشار این گزارش مشتریان این شرکت را تحت تاثیر یا خطر خاصی قرار نداده و دارایی های تتری آنها همچنان از امنیت کافی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است، چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا به همراه مقامات ارشد اقتصادی این کشور طی ماه های گذشته هشدارهای جدی در خصوص زیر سوال رفتن جایگاه دلار از سوی شرکت های صادرکننده دلارهای دیجیتال صادر کرده و معتقدند دولت ایالات متحده باید پیش از دیر شدن بیش از حد، با صدور دلار دیجیتال رسمی فدرال رزرو از این وضعیت جلوگیری نماید.

از جمله اتهامات وارد آمده از سوی دولت آمریکا علیه دلارهای دیجیتال، عدم امکان نظارت کافی بر این نوع دلارها و امکان استفاده از آنها برای مبادلات غیرقانونی و پولشویی و استفاده گسترده توسط کشورهای تحت تحریم است.

کد خبر: ۲۲۶٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha