کشورهای جنوب شرق آسیا دستورالعمل هوش مصنوعی تدوین می‌کنند

کشورهای جنوب شرق آسیا دستورالعمل هوش مصنوعی تدوین می‌کنند

رویترز نوشت: کشورهای جنوب شرق آسیا در حال تدوین دستورالعمل‌های حاکمیتی و اخلاقی برای هوش مصنوعی هستند که امنیت این فناوریِ در حال رشد را افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار، تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان تلاش دارند تا هر چه سریعتر پیش‌نویس مقرراتی را برای کنترل هوش مصنوعی مولد تنظیم کنند.

وزرای ۱۰ کشور عضو سازمان کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ سه آن) در ماه فوریه (بهمن) در خصوص نیاز به تنظیم یک راهنمای هوش مصنوعی برای این منطقه ۶۶۸ میلیون نفری توافق کردند، اما تاکنون جزئیاتی از این توافق اعلام نشده است.

به گفته مقامات ارشد «آ سه آن» نقشه راه این سازمان در زمینه حکمرانی و نیز اخلاق هوش مصنوعی در حال شکل‌گیری است و سعی خواهد کرد مزایای اقتصادی این فناوری را با خطرات فراوان آن متعادل کند.

یکی از مقامات مسئول این سازمان به رویترز گفت: تدوین پیش‌نویس هوش مصنوعی ادامه دارد و احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد.

یکی دیگر از مقامات «آ سه آن» هم اعلام کرد که این پیش‌نویس در نشست وزرای دیجیتال کشورهای این سازمان در اوایل سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.

سخنگوی وزارت ارتباطات و اطلاعات سنگاپور گفت: این کشور به عنوان رئیس نشست وزرای دیجیتال کشورهای عضو «آ سه آن» در سال ۲۰۲۴، با سایر کشورهای عضو همکاری خواهد کرد تا نقشه راه این سازمان در خصوص هوش مصنوعی تکمیل و اجرایی شود.

با توجه به محرمانه‌بودن روند تهیه این پیش‌نویس، مقامات کشورهای عضو از توضیح بیشتر در مورد اینکه راهنمای هوش مصنوعی این اتحادیه چگونه خواهد بود، خودداری کردند.

اقدامات سازمان کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به «آ سه آن» برای تعیین دستورالعمل‌ها در خصوص هوش مصنوعی در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود اتحادیه اروپا و آمریکا پیش‌نویس قوانین هوش مصنوعی را به زودی منتشر کنند.

کد خبر: ۲۲۶٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha