۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
ارائه بسته های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛

ارائه بسته های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده اردبیل

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بسته های تشویقی برای ساکنان بافت فرسوده در نظر گرفته شده تا نوسازی این مناطق را با ایمنی شاهد باشیم.

علی حیدری در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در کنار ۵۰ درصد تخفیف در صدور پروانه قرار شده طبقات تشویقی برای سازندگان بنا در بافت های فرسوده اردبیل اعمال شود.

وی تصریح کرد: شهر اردبیل ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد که یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن بافت فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه اخیری که به استان ها ابلاغ شده با ابزارهای تشویقی و با راهکارهای بومی قرار شده سازندگان بنا در بافت های فرسوده مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

حیدری افزود: ساکنان این مناطق در صورت احیای بافت فرسوده می توانند از تخفیف ۵۰ درصد صدور پروانه و یک طبقه تشویقی بهره برده و ساخت و ساز خود را به صورت مناسب انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این بسته تشویقی برای زمین های زیر ۱۰۰ متر، ساخت تمام عرصه در نظر گرفته شده و برای بالای ۱۰۰ متر تا ۲۰۰ متر نیز با اعمال ۱۲ متر فضای آزادی احداث واحدهای مسکونی انجام خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: برای متراژ بالای ۲۰۰ متر نیز قرار شده ۱۵ متر فضای آزاد در نظر گرفته شده و بالاتر از آن ۲ طبقه تشویقی به همراه تخفیف ۵۰ درصد در صدور پروانه اعمال خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی طرح های خوبی را با همکاری سازمان احیای بافت های فرسوده در این مناطق اجرایی می کند تا ساکنان این مناطق از خدمات مناسب استفاده کنند.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha