۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
۱۲۵ میلیون هکتار زمین های ملی تحت تاثیر سیل و فرسایش آبی
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد

۱۲۵ میلیون هکتار زمین های ملی تحت تاثیر سیل و فرسایش آبی

رییس سازمان منابع طبیعی با اعلام اینکه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ۱۳۷ میلیون هکتار از زمین های ملی را زیر پوشش دارد، گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از این عرصه ها در قلمرو فرسایش آبی و تحت تاثیر سیل است.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در بازدید از زمین های کشاورزی چهاردانگه از توابع ساری، گفت: اکنون مطالعات لازم برای اجرای طرح آبخیزداری در ۱۹ میلیون هکتار از این عرصه انجام شده است که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، این طرح‌ها عملیاتی و اجرا خواهد شد.

۱۲۵ میلیون هکتار زمین های ملی تحت تاثیر سیل و فرسایش آبینوبخت با اشاره به نوع پوشش هیرکانی و مدیترانه‌ای در استان‌های شمالی کشور بویژه مازندران، از عملیاتی شدن مطالعات جامع آبخیز در این مناطق خبر داد و افزود: دستور اجرای مطالعات آبخیز در استان‌های شمالی صادر شده و در هفته آینده نیز مکاتبات آن برای ابلاغ به متولیان امر آغاز خواهد شد.

وی از انجام مطالعات لازم برای ارتقای کمی و کیفی پوشش مرتعی در سطح ۵۰ میلیون هکتار از ۸۴ میلیون هکتار عرصه‌ها در کشور خبرداد و اضافه کرد: هدف این است که بتوانیم با غنی سازی مراتع، سطح ایستگاهی مناطق مختلف کشور را افزایش دهیم.

به گفته نوبخت، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور متولی تولید آب است و برای مقابله با پدیده بیان زدایی نیز هم اکنون عملیات لازم در سه میلیون هکتار از این عرصه در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha