۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
توسعه سبد محصولات برای جلوگیری از کاهش اثر نوسانات بازار جهانی
مدیرعامل شرکت نفت پارس در گفتگو با بازار؛

توسعه سبد محصولات برای جلوگیری از کاهش اثر نوسانات بازار جهانی

امید فرهنگی فر با بیان اینکه تحت تاثیر تغییرات تقاضای فصلی، قیمت نفت و کاهش عرضه روغن پایه در بازار جهانی صادرات روغن کاهش داشته، گفت: نفت پارس به دنبال توسعه سبد محصولات و تمرکز بر تقاضای صنعت است.

بازار؛ گروه بورس: مدیرعامل شرکت نفت پارس در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه شرکت نفت پارس پیرو پروژه های سال ۱۴۰۱ امسال چند طرح در دل مگا پروژه اجرا می کند، گفت: طرح توسعه نفت پارس برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در دست اجراست که بخش مهندسی آن به پایان رسیده و هم اکنون در حال تامین تجهیزات مورد نیاز هستیم که بخشی از آن انجام شده و بخشی هم به دلیل تحریم ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد که فرایند واردات و... نهایی شود، به همین دلیل فاز سه در سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار می گیرند.

در حال حاضر نفت پارس پیگیر توسعه محصول نهایی با ارزش افزوده بالاتر است، به همین دلیل ایجاد زیرساخت ها و ملزومات لازم برای توسعه استانداردهای محصولات طبق نیازهای بازارهای بین المللی در حال ایجاد است

امید فرهنگی فر با بیان اینکه بخشی از صادرات نفت پارس محصول میانی یعنی روغن پایه تشکیل می داد که به دلیل تصمیمات اتخاذ شده هم اکنون در بورس کالا عرضه می شود، افزود: در حال حاضر پیگیر این هستیم که محصول نهایی با ارزش افزوده بالاتر را صادرات کنیم، به همین دلیل ایجاد زیرساخت ها و ملزومات لازم برای توسعه استانداردهای محصولات طبق نیازهای بازارهای بین المللی در حال ایجاد است.

به گفته مدیر عامل شرکت نفت پارس نوسانات بازار جهانی روی درآمد صادراتی شرکت تاثیر گذار است به طوری که تحت تاثیر تغییرات تقاضای فصلی، قیمت نفت و کاهش عرضه روغن پایه در بازار جهانی میزان صادرات نفت پارس کاهش داشته با این حال تلاش شده از طریق صندوق بهینه این مسأله را جبران کنند.

فرهنگی فر با بیان اینکه قیمت روغن پایه از ۱۲۰۰ دلار تا حدود ۸۰۰ دلار افت داشته است، اظهار کرد: به دلیل همین تغییرات قیمت شرکت روی سبد محصولات خود کار کرده است و در واقع بیشتر روی صنعت می خواهیم متمرکز شویم با این استدلال که روغن های پایه گروه یک تغییر تقاضا خواهند داشت، زیرا بازار خودروهای سواری از موتورهای احتراقی به موتورهای برقی در حال تغییر وضعیت است و همین مسأله روی تقاضای روغن موتور تاثیر خواهد گذاشت هرچند صنایع پتروشیمی، سیمان، فولاد و... تا سال ها از روغن های گروه یک همچنان استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت نفت پارس افزود: چشم انداز ما توسعه تولید و عرضه روغن های گروه برای بخش های مختلف به ویژه صنعت است.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha