۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
ارزش مبادلات تجاری ایران با ارمنستان به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است
سفیر جدید ایران در ارمنستان:

ارزش مبادلات تجاری ایران با ارمنستان به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است

زنجان-سفیر جدید ایران در ارمنستان،گفت: ارزش مبادلات تجاری ایران با ارمنستان به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است و هدفگذاری ما افزایش این میزان به سه میلیارد دلار است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی سبحانی ظهر پنج شنبه در دیدار با افشارچی استاندار زنجان گفت: گسترش روابط با کشورهای همسایه از رویکردهای مهم سیاست خارجی دولت است و استان‌ها می‌توانند در این زمینه نقش جدی داشته باشند.

وی ابراز کرد: این استان، ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های اقتصادی دارد و این ظرفیت‌ها می‌تواند مکمل تقویت مراودات تجاری با ارمنستان باشد.

سفیر جدید ایران در ارمنستان، به لزوم برگزاری نمایشگاهی از محصولات و کالاهای تولید زنجان اشاره کرد و گفت: رونق تجارت خارجی به رونق تولید و اشتغال در کشور کمک می‌کند.

سبحانی تاکید کرد: امروز به منظور حضور در نشست با فعالان اقتصادی و صادراتی استان و بازدید از چند واحد تولیدی به استان زنجان سفر کرده است.

وی گفت: ارزش مبادلات تجاری ایران با ارمنستان به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است و هدفگذاری ما افزایش این میزان به سه میلیارد دلار است.

سفیر جدید ایران در ارمنستان بیان داشت: ارمنستان به واسطه عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا دروازه ورود ایران به یک بازار ۲۰۰ میلیونی نفری است و این توان و ظرفیت در تولیدکنندگان داخل ایران هست که در این بازار حرفی برای گفتن داشته باشند.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha