۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
دولت در تصمیمات اعضای اتاق بازرگانی ایران دخالت نکند
نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در گفتگو با بازار:

دولت در تصمیمات اعضای اتاق بازرگانی ایران دخالت نکند

اردبیل- پیرموذن، نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل بر عدم دخالت دولت در تصمیمات اعضای اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد.

حسین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه صادرات غیرنفتی و قرارگیری در این مسیر با روند قانونی برای بهبود محیط کسب و کار جزو ضرورت‌های مهم و اساسی بوده و باید به عنوان یک برنامه و نقشه راه اجرایی گردد تا بتوان به اهداف معین دست یافت.

وی با اشاره به اینکه تقویت بخش خصوصی از ضرورت های توسعه اقتصادی است گفت: باید در این زمینه با رایزنی‌های به عمل آمده قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یافته و مشکلات و موانع موجود را در این زمینه برطرف کنیم که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های مهم و اساسی محسوب می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ارتقای تعاملات بین دولت و بخش خصوصی جزو موضوعات مهمی است که با حل مشکلات واحدهای تولیدی همراه خواهد بود و در این زمینه نیازمند این مسئله هستیم تا قوانینی را که برای تعدیل مشکلات تصویب می‌شوند را مورد توجه قرار داده و بررسی‌های لازم را در این زمینه مبنای کار قرار دهیم.

پیرموذن در ادامه با اشاره به ضرورت عدم دخالت دولت در تصمیمات اعضای اتاق بازرگانی ایران نیز اظهار کرد: نباید تنها ساختمانی که برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده در اختیار دولت قرار بگیرد چرا که باید از توانمندی این افراد و ظرفیت‌های موجود در این زمینه به نحو احسن استفاده گردد.

طبق گفته‌های وی باید در راستای تقویت اتاق بازرگانی نسبت به فسادستیزی و آمایش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی نیز توجه شود و با اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و تقویت آن بتوان اقدامات اساسی در این زمینه انجام داد.

پیرموذن ادامه داد: تحریم و فشارهای اقتصادی به دلیل نبود سیستم بانکی سبب شده تا بخش خصوصی با هزینه بالایی فعالیت کند که در این زمینه اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار با ارائه راهکارهای مهم و اساسی می‌تواند برطرف شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha