۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳
 صادرات مجدد از کشور تونس مورد توجه قرار می گیرد
سفیر ایران در کشورهای تونس و لیبی:

صادرات مجدد از کشور تونس مورد توجه قرار می گیرد

زنجان- سفیر ایران درکشورهای تونس و لیبی گفت: می توان صادرات مجدد را از کشور تونس مورد توجه قرار داد و ما از فعال کردن دفاتر تجاری به ویژه در کشور تونس و لیبی استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا شیبانی شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک فعالان اقتصادی استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تونس و لیبی در محل اتاق بازرگانی زنجان،گفت: کشور تونس طی سالهای گذشته شرایط خاصی را تجربه کرده و در حال حاضر با روند جدیدی که آغاز شده این کشور را به ثبات سیاسی نزدیک کرده است.

وی ابراز داشت: کرونا نیز وضعیت تونس را در بخشهای مختلف تحت تاثیر قرار داد که یکی از بزرگترین بخش های متاثر، بخش توریستی این کشور بود که در حال حاضر شرایط درحال بازگشت به دوران پیش از کرونا می‌باشد.

سفیر ایران در کشورسفیر ایران در کشورهای تونس و لیبی:های تونس و لیبی، با بیان اینکه روابط بین دو کشور ایران و تونس چندان تحت تاثیر سایر تحولات قرار نگرفته و روند با ثباتی را طی کرده است، ابراز کرد: تونس در بخش‌های مختلفی همچون تولید زیتون و روغن زیتون توانمندی های خوبی دارد که با توجه به ظرفیت های بالای استان زنجان در این بخش می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری و تبادل تجربیات دو طرف باشد.

شیبانی با اشاره به این که می توان صادرات مجدد را از کشور تونس مورد توجه قرار داد، گفت: ما از فعال کردن دفاتر تجاری به ویژه در کشور تونس و لیبی استقبال می‌کنیم و احیای تفاهمات و توافق های گذشته اتاق بازرگانی زنجان با تونس نیز می‌تواند یکی از موارد همکاری دو طرف باشد.

وی با بیان اینکه بازار کشور لیبی نیز با توجه به این که این کشور در حال طی روند بازسازی می باشد می تواند یکی از موارد و فرصت های مناسب برای تاجران و بازرگانان باشد، تصریح کرد: تاجران کشور لیبی نیز علاقمند به گسترش فعالیت های خود با طرف ایرانی بوده و با شرایط ایران از جمله شرایط تحریم نیز آشنایی دارند.

سفیر ایران در کشورهای تونس و لیبی، از برنامه ریزی آغاز خط کشتیرانی بین ایران و لیبی خبر داد و گفت: ایجاد کمیسیون مشترک و همچنین اتاق بازرگانی مشترک ایران و لیبی می تواند زمینه همکاری ها را فراهم سازد.

شیبانی با تاکید بر اینکه بازار لیبی فرصت بسیار مطلوبی برای ما می‌باشد، ابراز کرد: حضور در نمایشگاه های تونس که یک کشور هاب در زمینه نمایشگاهی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و تکنولوژی می باشد و همچنین نشست مشترک با مرکز زیتون این کشور زمینه بسیار خوبی برای آغاز همکاری ها در بخش های مختلف است.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha