۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
سیل خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی به اصفهان زد/کمبود تجهیزات امدادی در استان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

سیل خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی به اصفهان زد/کمبود تجهیزات امدادی در استان

اصفهان – شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان اصفهان خبر داد و گفت: نیازمند حمایت ویژه از سوی هلال احمر کشور هستیم.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سیل اخیر که در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ خردادماه در برخی مناطق استان اصفهان مانند کوهپایه، نایین، اردستان رخ داد، خسارت زیادی به زیرساخت‌ها، تأسیسات، بخش مسکن، مزارع کشاورزی و راه‌ها و جاده‌ای شهری و روستایی وارد کرده است.

وی افزود: در هفته گذشته بارش شدید و ناگهانی باران موجب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی شد ورود گل و لای، خاشاک و نخاله‌های در مسیر و عدم گذر آب از پل‌های واقع در روستا و محورهای جاده‌ای، موجب جاری شدن سیلاب از اطراف پل‌ها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سلسله قنوات مختلف در استان اصفهان نیز دچار آسیب شدند، افزود: تعداد ۶۹ رشته قنات در این سیل آسیب دید و ۸۴۰ رأس دام سبک نیز در نقاط مختلف استان تلف شدند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات و مزارع نیز آسیب دیده است، بیان کرد: ۱۳۸واحد مسکونی شهری و روستایی، ۲۶۴ کیلومتر راه و ۷۰ ابنیه فنی و پل در این سیل آسیب دیدند.

شیشه فروش با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ مورد قطعی برق گاز در استان وجود ندارد گرچه مشکلات اندکی در زمینه آب شرب و مخابرات در برخی روستاها وجود دارد، تاکید کرد: پس از سیل اخیر بازدید از مناطق سیل زده و زیرساختهای لازم انجام و اقدامات برای بازگشایی راه ها و تخلیه آب و گل از منازل انجام شد.

معین ۸ استان کشور، تهی از تجهیزات امدادی

وی برآورد خسارت سیل اخیر را ۴۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: لازم است وزارت نیرو برای ایجاد زیرساختهای جلوگیری از وقوع سیل به اصفهان بودجه لازم را تخصیص دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: اکنون اصفهان از تجهیزات امدادی خالی است و در راستای تقویت نیروهای انسانی، امدادی و تجهیزات به ویژه تخصیص بالگرد امدادی نیازمند حمایت ویژه از سوی هلال احمر کشور هستیم چرا که اصفهان معین هشت استان نیز در بحراهای مختلف محسوب می شود.

وی درباره فرونشست در اصفهان هشدار داد و گفت: در هفته های اخیر موارد متعدد از فرونشست در اصفهان به دلیل شکستگی لوله های فاضلاب داشتیم که باید مورد توجه جدی هم مسئولان کشوری و هم استانی باشد، خطری که بیخ گوش اصفهان مدتهاست حس می شود و تنها راه جلوگیری از آن جریان دایمی زاینده رود است.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha