۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
۶۷ کارخانه خوراک دام و طیور در مازندران فعال است
مدیر کارخانجات خوراک دام و طیور در گفتگو با بازار:

۶۷ کارخانه خوراک دام و طیور در مازندران فعال است

ساری- کیهانی، مدیر کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران از فعالیت ۶۷ کارخانه تولید خوراک دام و طیور خبر داد و گفت: استفاده از خوراک آماده صنعتی باید ترویج یاد.

حسین کیهانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۸۵۰ کارخانه تولید خوراک با ظرفیت ۲۵ میلیون تن در کشور احداث شده است، گفت: همچنین سرمایه گذاری بالایی در حوزه خوراک دام و طیور در استان مازندران صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در زمین های کارخانجات خوراک دام در استان سرمایه گذاری شده است.

کیهانی با اظهار این که تعداد کارخانه های خوراک دام و طیور در استان ۶۷ واحد تولیدی است، ادامه داد: مازندران جزو سه استان برتر کشور در این بخش است.

وی با عنوان این که در استان ۸۰ کارخانه خوراک دام طیور مجور دریافت کرده است، گفت: از این میزان ۶۷ واحد فعال شده و هنوز تعدادی از آن به بهره برداری نرسیده است.

کیهانی کاهش قیمت تمام شده را از جمله نیازها برای تامین امنیت غذایی و بهداشتی ذکر کرد و گفت: تولیدکنندگان درگیر مسائل مختلف هستند زیرا کارخانجات خوراک دام باید نسبت به فراوری نهاده های دام اقدام کنند.

وی با اظهار اینکه نهاده های مختلف با مشقت فراوان از سایر کشورها وارد می شود، گفت: فرآوری آن موجب ارزش افزوده، ارزآوری و سرمایه گذاری اقتصادی می شود.

مدیر کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران تصریح کرد: اگر از خوراک صنعتی دام و طیور استفاده کنیم به اندازه سه ماه صادرات نفت می توانیم صرفه جویی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت طیور کاملاً صنعتی است، گفت: فضای دامداری ها در استان سنتی است و هنوز صنعتی نشده است و انتظار داریم که به سمت استفاده از خوراک آماده صنعتی برویم.

کد خبر: ۲۲۵٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha