۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
دست روسیه برای نابودی خطوط ارتباطی زیر دریایی اروپا باز است
مدودف:

دست روسیه برای نابودی خطوط ارتباطی زیر دریایی اروپا باز است

رئیس جمهور سابق روسیه طی سخنانی غرب را تهدید به نابودی خطوط و کابل های ارتباطی زیردریایی در راستای تلافی خرابکاری احتمالی در خط لوله انتقال گاز نورد استریم کرد.

به گزارش بازار؛ رئیس جمهور سابق روسیه طی سخنانی غرب را تهدید به نابودی خطوط و کابل های ارتباطی زیردریایی در راستای تلافی خرابکاری احتمالی در خط لوله انتقال گاز نورد استریم کرد.

«دیمیتری مدودف» طی سخنانی گفت: اگر دست داشتن کشورهای غربی در انفجار خط لوله نورد استریم اثبات شود، هیچ محدودتی برای نابود سازی کابل های شبکه های ارتباطی زیردریایی دشمنان خود نخواهیم داشت.

موضوع خرابکاری احتمالی در خط لوله انتقال گاز نورد استریم که منجر به افت شدید فشار انتقال گاز صادراتی روسیه به اروپا شده، طی هفته های اخیر به یکی از پر تنش ترین موضوعات میان مسکو و اروپا تبدیل گشته است.

مسکو معتقد است ایالات متحده و اروپا اقدام به انفجارهای کوچکی در خط لوله نورد استریم کرده اند تا از این طریق، صادرات گاز روسیه را تحت فشار و محدودیت قرار دهند. با اینحال، اروپا و آمریکا همواره اتهام دست داشتن در خرابکاری احتمالی در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم را رد کرده اند.

ایجاد اختلال در انتقال گاز روسیه به اروپا و افت شدید فشار گاز صادراتی این خط لوله از ۲۶ سپتامبر سال گذشته میلادی رخ داده و منجر به کاهش شدید صادرات گاز روسیه به اروپا شده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha