۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
جذب بودجه در صندوق بیمه کشاورزی زنجان ۶۰ درصد افزایش داشته است
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زنجان:

جذب بودجه در صندوق بیمه کشاورزی زنجان ۶۰ درصد افزایش داشته است

زنجان- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زنجان گفت: جذب بودجه در این صندوق نسبت به سال ۹۸ به میزان ۶۰ درصد افزایش داشته که در طول عمر صندوق بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از صندوق بیمه کشاورزی زنجان، علی عباسی گفت: این صندوق از ۱۰ خرداد سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرد و هدف از تاسیس این صندوق، اصل ۲۹ قانون اساسی در راستای اجرای قانون ساختار نظام رفاه و تامین اجتماعی بود.

وی اظهار کرد: در سطح استان زنجان بیش از ۴۶ هزار و ۷۴۷ نفر عضو این صندوق هستند که بیش از ۳۰ هزار نفر بیمه شده فعال وجود دارد و در زمان حاضر بیش از سه هزار و ۵۷۰ نفر به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند اما با این وجود هنوز ۱۲۷ هزار نفر تحت پوشش هیچ گونه صندوق بیمه‌ای قرار ندارند.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زنجان، با اعلام این که روستائیان، عشایر و افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه روستائیان کشاورزان و عشایر شوند، ادامه داد: رانندگان مناطق برون شهری، شاغلان در عرصه‌های صنایع دستی نیز می‌توانند در عضویت صندوق قرار گیرند.

عباسی  میزان حق بیمه پرداختی در صندوق را هشت سطح عنوان کرد و افزود: مبلغ حق بیمه واریزی از ۳۹۰ هزار تومان تا ۸۴۰ هزار تومان وجود دارد و از سویی دیگر ۲ برابر مبلغ مذکور نیز توسط دولت به عنوان یارانه به صندوق پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح این استان، شهر زنجان از لحاظ تعداد بیمه شدگان آمار بالاتری دارد، تصریح کرد: ارائه تسهیلات کم بهره به بیمه شدگان، رشد ۲.۳ برابری دارایی‌های صندوق به طوری که هر فرد در حال حاضر دارای دارایی ۳۰ میلیون تومانی در صندوق است، اعزام اعضای بیمه شده این صندوق به مشهد مقدس، ارائه خدمات بیمه‌ای به صورت آنلاین در وب سایت و در نهایت راه‌اندازی کمپین روستای بدون کرونا از جمله اقدامات این صندوق در استان زنجان بوده است.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زنجان، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۶۰۰ نفر حکم مستمری از صندوق در استان دریافت کردند و مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب افرادی که دارای معیشت پایینی هستند پرداخت شد.

عباسی با بیان اینکه سال ۹۸ بیمه‌شدگان نسبت به سال ۹۷ رشد ۸۴ درصدی داشته‌اند، عنوان کرد: جذب بودجه در صندوق سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۶۰ درصد افزایش داشته که در طول عمر صندوق بی سابقه بوده است.

کد خبر: ۲۲٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha