۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
اولین کشوری بودیم که علیه دلار اقدام کردیم ولی آخر از همه از حوزه دلار خارج می شویم!
نماینده مردم قزوین در مجلس در گفتگو با بازار:

اولین کشوری بودیم که علیه دلار اقدام کردیم ولی آخر از همه از حوزه دلار خارج می شویم!

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی که از ما در مبارزه با دلار عقب تر بوده اند، در حذف دلار از ما جلوتر هستند.

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در زمینه راه های کاهش سیاست ارزی در بخش صنعت و بازار، بیان کرد: دلار ابزاری برای تبادل کالا در قالب واردات و صادارت است.

وی با بیان اینکه ارز در داخل هر کشور کارکرد زیادی ندارد، تاکید کرد: ارز برای تبادل کالا است به عنوان مثال شما کالایی را صادر کرده و یا ما به ازا دارید و بعد قصد واردکردن کالایی دارید و باید ما به ازای آن را پرداخت کنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما واقعا جایگاه ارز را در کشور به همین اندازه ببینیم یعنی بدانیم که ارز برای واردات و صادرات است؛ در این صورت به ارز احتیاج پیدا می کنیم بنابراین اگر بدین نحوه نگاه کنیم آنوقت مسئله از حوزه اینکه ارز کالا هست، بیرون می آید.

سیاهکلی با بیان اینکه متاسفانه ارز در کشور ما کالا محسوب می شود، بیان کرد: به عنوان مثال ما معامله کرده و صادرات داریم و ارز را داخل کشور می کنیم و نهایتا آن را به کشور دیگری می فروشیم و این نگاه کالایی بودن به ارز ما را دچار مشکلات فعلی و بحرانی کرده است.

سیاهکلی با بیان اینکه ما تنها با دو ارز یورو و دلار کار می کنیم،بیان کرد: این در حالی است که ما ارز های دیگری هم داریم بنابراین ما باید از سایر ارزها نیز استفاده کنیم تا مشکل ارزی ما حل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: ما به طور کلی مشکل ارزی نداریم اما اگر روی دلار متمرکز شویم، این مسئله مشکل ساز خواهیم شد و متاسفانه فعلا روی دلار متمرکز شده ایم. همچنین ما جز اولین کشوری هایی هستیم که علیه دلار اقدام کردیم و اما جز آخرین کشورهایی هستیم که از حوزه دلار خارج می شویم. به واقع کشورهایی که از ما در مبارزه با دلار عقب تر بوده اند، در حذف دلار از ما جلوتر هستند.

این نماینده مجلس ما به بیماری دلاریزه شدن مبتلا شده ایم، بیان کرد: در این شرایط متاسفانه ما یورو و دلار را ارز مرغوب محسوب کرده و مابقی ارزها نا مرغوب می دانیم و خودمان هم روی این مسئله اسم می گذاریم.

کد خبر: ۲۲۵٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha