۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
شرکت‌های موفقی از زنجان در بازار عراق حضور دارند
رایزن تجاری سفارت ایران در عراق:

شرکت‌های موفقی از زنجان در بازار عراق حضور دارند

زنجان- رایزن تجاری سفارت ایران در عراق گفت: حضور در نمایشگاه‌ها می‌تواند یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود به بازار عراق باشد و شرکت‌های موفق خوبی از زنجان در بازار این کشور حضور دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه مشترک فعالان اقتصادی استان زنجان شامگاه سه شنبه با حضور عبدالامیر ربیهاوی رایزن تجاری سفارت ایران در عراق در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

رایزن تجاری سفارت ایران در عراق، با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان ارتباطات خوبی را با کشور عراق در استان هایی چون حله، بابل و کربلا و چند شهر دیگر ایجاد کرده است، اظهار کرد: زنجان می‌تواند با رویکرد صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی و دیگر زمینه های موجود همکاری، روابط تجاری و اقتصادی با کشور عراق را هرچه بهتر و بیشتر دنبال کند.

عبدالأمیر ربیهاوی، با اشاره به مجوز راه اندازی دفتر تجاری ایران در کربلا به نام اتاق بازرگانی زنجان، گفت: این مهم به توسعه روابط تجاری و اقتصادی و صادرات استان کمک شایانی خواهد کرد و استان زنجان ظرفیت های قابل توجهی در بخش های مختلف برای حضور در کشور عراق دارد.

وی با بیان اینکه مرکز تجاری ایران در کربلا می تواند نسبت به معرفی شرکت های بخش خصوصی استان زنجان و توانمندی های صادراتی و سرمایه گذاری آن کمک شایانی نماید، گفت: می توان از این دفتر با توجه به اهمیت استان کربلا به عنوان یکی از مهمترین مراکز تجاری ایران در بخش عراق عربی استفاده موثری کرد.

رایزن تجاری سفارت ایران در عراق، با بیان اینکه حضور در نمایشگاه ها می تواند یکی از اصلی ترین راه های ورود به بازار کشور عراق باشد، ابراز کرد: شرکت های موفق خوبی از استان زنجان در بازار کشور عراق حضور دارند که می توان با معرفی هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و ظرفیت های استان و اشتراک گذاری آن با مناطق مختلف دیگر عراق، زمینه توسعه این روابط را ایجاد کرد.

عبدالأمیر ربیهاوی، با تاکید بر اینکه شرکت های خدمات فنی و مهندسی فرصت بسیار خوبی برای حضور در بازار کشور عراق دارند، ابراز کرد: چیزی در حدود ۴۵۰۰ قلم کالا سالانه از کشور ایران به عراق صادر می شود و صادرات ایران در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۳۶ میلیون بوده که بی سابقه می باشد.

وی با بیان اینکه اخذ پروژه های ملی در عراق در بخش خدمات فنی و مهندسی حائز اهمیت بوده و می تواند در دستور کار شرکت های استان زنجان نیز قرار گیرد، اشاره ای به صادرات برق و گاز ایران به کشور عراق کرد و گفت: پروژه های انتقال خطوط و تجهیزات جانبی نیز می تواند در زمینه صادرات استان زنجان قرار گیرد.

رایزن تجاری سفارت ایران در عراق، با بیان اینکه می‌توان به استان‌های کمتر شناخته شده عراق نیز با رویکرد صادراتی حضور پیدا کرد، افزود: رشد اقتصادی عراق در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ۲ درصد رسیده که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ نیز افزایش پیدا کند.

عبدالأمیر ربیهاوی، با بیان اینکه سهم ما از بازار کشور عراق در بخش واردات این کشور ۸ تا ۱۰ درصد است که می‌تواند با حضور سرمایه گذاران و خدمات فنی مهندسی گسترش پیدا کند، ابراز کرد: در بسیاری از بخشهای کمتر توجه شده نیز می‌توان همکاری های تجاری و اقتصادی را با عراق گسترش داد.

کد خبر: ۲۲۵٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha